jenemi85 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har en Mazda 626 90 mod. som har fått problemer med blinklysene. Det rare er at kun de høyre blinklysene fusker. Jeg har sjekka alle pærene, sjekka releet og hazard-knappen og alt det fungerer som det skal. Når jeg slår på blinklysene slår releet fort som når du har mistet en pære, altså uten motstand. Men så kommer det morsomme, for en gang kanskje pr 30 blinking så hopper lysene inn i en liten periode for så å ikke virke igjen... Er det noen som isåfall kan tenke seg til hvor "kontaktfeilen" kan ligge eller om jeg skal plukke fra hverandre selve blinkarm-huset på rattstammen og sjekke det? Håper noen kan hjelpe meg med dette! Lenke til kommentar
otis Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hahaha, jeg må flire litt nå altså. Det som er så artig er at jeg har 88 626 med akkurat samme "problem", jeg oppdaget det først i går! Akkurat samme "feil" som du har! Desverre vet jeg ikke hva som gjør dette, men det er vel kanskje et relè som jukser litt! Lenke til kommentar
jenemi85 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Ser man det ja.. Kanskje en svakhet? Det som er at jeg har sjekka releet og finner ingen synlige svakheter på det. Begge spolene til både høyre og venstre krets ligger i samme releet helt innme torpedoveggen under rattstammen. Har sjekka spenninga på polene ut mot blinklysene og de gir ikke noe utslag. Men siden releet slår må det jo nesten sende ut spenning, hvor kan den isåfall stoppe på veien fra releet til blinklyspolene? Lenke til kommentar
otis Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 I såfall så høres det jo ut som det er feil med den ene spolen. Hvis begge spolene, til venstre og høyre ligger i samme relè, så er det jo bare å bytte relèt. Det er ingenting som kan stoppe spenningen fra relè ut til pærene, så lenge relèt lager lyd så skal jo strømmen bli sendt dit. Kanskje det får for lav spenning slik at relè ikke slår helt over og dermed lager lyd, men ingen strøm? Lenke til kommentar
jenemi85 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg fant problemet nå nettopp! Det er en lodding på den ene spolen som er sprukket og tråden fra spolen står løst ned i kortet. Når bilen vibrerer slår tråden inn i loddingen innimellom som igjen gjør at blinklyset virker bare en sjelden gang. Alt jeg trengte å gjøre var å finne den ødelagte loddingen og lodde opp igjen. Vips flere hundre kroner spart på nytt relee! Lenke til kommentar
otis Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Flotte greier! Kjempeflott! Da kan jeg gjøre det samme med min bil når det blir irriterende nok! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå