Gå til innhold

PlayStation 3 lanseres i november (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony har selv sagt at selvom et spill ikke tar mer enn f.eks 8,5gb så vil spillet fortsatt lanseres på bluray.

Hdloader på ps2 er det ingen hindringer, det er bare til å rippe inn spillet, så loade det fra hdd'en og spille, ikke noe problem i det hele tatt..

Vet ikke hvordan dette skal skje på ps3; hvis jeg har skjønt det riktig er det sånn at ps3'en mulignes må kobles opp mot nettet for å sjekke om spillet ikke er piratkopiert? noe i den durer :p

Lenke til kommentar
Så hvis jeg tar maxprisen på $500 USD * 6,5 * 1,25 = ca 4000

Det kan jeg leve med, mins tidligere i tråden at utsalgsprisen for ps2 lå på ca 4500?

Titta fort på den linke, som forresten var super!

"Game boot from HDD ".. da får vi hdloader gutta. hurra ;D

5773617[/snapback]

Mer sannsynlig å gange med 8, siden konsoller ofte er dyrere her i Norge.. Med avgifter og andre dirtting..

Hvis ikke gang med 10, da blir det mer realistisk..

Lenke til kommentar
Heheh

Joa, den blir nok kanksje litt over 4000, men noe sinnsykt mye over det tror jeg ikke.. 6000 blir altfor dyrt spør du meg (skal ha uansett), regner med at de ikke får solgt så mange da..

5777444[/snapback]

Ken Kuragi har hintet med "Vi tror at forbrukerne våre velger å tro at de skal jobbe litt mer, så de får seg en PS3.."..

Naiv mann :!:

Lenke til kommentar
Sony har selv sagt at selvom et spill ikke tar mer enn f.eks 8,5gb så vil spillet fortsatt lanseres på bluray.

Hdloader på ps2 er det ingen hindringer, det er bare til å rippe inn spillet, så loade det fra hdd'en og spille, ikke noe problem i det hele tatt..

Vet ikke hvordan dette skal skje på ps3; hvis jeg har skjønt det riktig er det sånn at ps3'en mulignes må kobles opp mot nettet for å sjekke om spillet ikke er piratkopiert? noe i den durer :p

5777152[/snapback]

Med dette super-anti-pirat greiene som blu-ray skal ha, så må vel ps3 ha en eget rippeprogram som omgår dette, og da har de gitt oss måten å rippe det på :p

Hadde jeg vært spillutvikler så ville jeg sørget for å fylle opp hele plata. Det ville være et smart trekk for å hindre piatkopiering.

Er det vanskelige å rippe noe om platen er fylt opp eller ikke?

Lenke til kommentar
Hvis vi nordbaggar kan leeche svergies gigabit net skulle ikke det være noe problem ;)

Naked snake: hva slags formeninger har du ang pris til dette nydelige beistet som kommer i november?

5778218[/snapback]

Jeg mener at det "nydelige" beistet blir for dyrt..

Mange av de 120 (?) millionene som kjøpte PS2, kjøpte den for underholdning for en billig penge (etter prisen sank, vel og merke). TViler på at mange familier punger ut 5-6 k for underholdning, sorry, men det tror jeg bare ikke..

Lenke til kommentar
Hvis vi nordbaggar kan leeche svergies gigabit net skulle ikke det være noe problem ;)

Naked snake: hva slags formeninger har du ang pris til dette nydelige beistet som kommer i november?

5778218[/snapback]

Dersom hensikten med å rulle ut fiber kun er for at fjortisene skal kunne laste ned de nyeste spillene, så skjønner jeg godt hvorfor den norske stat ikke gidder å sponse bredbåndsutbyggingen mer enn de gjør...

Lenke til kommentar

5778218[/snapback]

Jeg mener at det "nydelige" beistet blir for dyrt..

Mange av de 120 (?) millionene som kjøpte PS2, kjøpte den for underholdning for en billig penge (etter prisen sank, vel og merke). TViler på at mange familier punger ut 5-6 k for underholdning, sorry, men det tror jeg bare ikke..

5778338[/snapback]

Jeg er helt enig med deg.. hvis den kommer til å koste bortimot 5-6 tusen vil nok egentlig de færresten kjøpe den. 6000 er igrunn drit mye penger og absolutt ikke alle har råd til det.. Måtte i så fall blitt de som er spesielt interesserte som kjøper ved lanseringsdato og når prisen faller vil nok flere kjøpe ;)

Brannslage: for det første, jeg er ingen fjortiss, og for det 2. var det innlegget ikke akkurat saklig...

Lenke til kommentar

En pc-gamer bruker gjern 3-4000 i året på oppgraderinger så 6k for en PS3 man skal ha noen år burde kunne gå greit. Uansett er nok etterspørselen ved release såpass stor at prisen ikke er av så stor betydning. Etterhvert som pionerene har fått sin dyre maskin og porduksjonsoverskuddet kommer, vil nok prisen også falle. Uansett er det vel så langt bare spekulasjoner mht hva prisen faktisk kommer til å bli..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Høres ut som dette blir en 'stue pc' med linux på å noen av de 'lumske' jeg kjenner har lyst å lage virus til PS3 om den kjører linux som base OS. Tanken slår meg å jeg tror det vil gå sport i å hacke PS3'er hvis dette blir det grunnleggende operativsystemet.. Og at man kan legge inn linux på maskinen er ekstremt skummelt med tanke på juksing online (!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke sikker, men det er jo å foretrekke. ville vært veldig rart hvis den ikke kunne det, med tanke på at vi kun for "én" versjon av ps3, så samme om man kjøper en fra USA eller norge så skal de kunne klare å spille alle mulige ps3spill. Siden den skal være bakoverkompatibel med eldre spill konkluderer jeg med at den er sonefri når det gjelder ps1, ps2 og ps3 spill :p

Lenke til kommentar
Det vil ikke bli lagd kun én versjon. Husk at det er forskjellig tv-system i USA og Europa. Dette må de ta hensyn til uansett, sonefri eller ikke.

5849373[/snapback]

Det er vel dette som er styrken med Blu-Ray da de skal inkludere de forskjellige systemene og språkpakker osv på samme disk.. Om dette skjer i praksis vet jeg ikke, men har hørt noen nevne at det er slik ting skal skje..

Ta dette med en klype salt :innocent:

Lenke til kommentar

Det hjelper fint lite med alle språkene på én plate, når hardware'n må bli laget for forskjellige tv-systemer. Det er jo det som er hovedpoenget med skillet på dagens konsoller. Språket er jo det samme om du kjøper amerikansk eller europeisk versjon av en PS2, men den amerikanske må støtte NTSC og den europeiske PAL. Det behøver ikke engang å hjelpe om PS3'en lages til å støtte begge, for begrensningen ligger fremdeles i PS2-spilla (vi diskuterer sonefri bakoverkompatibilitet her). Men for all del, det kan være Sony trekker noen kaniner opp av hatten og lager PS3 slik at den støtter alle mulige tv-formater og kan oversette spill uansett opprinnelse til hvilket som helst annet format. Men jeg tror ikke det skjer...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...