Gå til innhold

PlayStation 3 lanseres i november (PS3)

Anbefalte innlegg

her er spillene fra ubisoft som kommer til november og våren 2007

Tom Clancy’s Firehawk (PS3, Xbox 360, PC) - March 2007

Tom Clancy’s Rainbow Six 5 (PS3, Xbox 360, Rev, PC, PSP) - November 2006

Tom Clancy’s Ghost Recon 4 (PS3, Xbox 360, PC, Xbox, PS2) - March 2007

Assassin (PS3, Xbox 360, Rev, PC, PSP) - March 2007

Game 5 (PS3, Xbox 360, PC) - Spring 2007

Alive (PS3, Xbox 360, PC) - Spring 2007

Rayman 4 (PS3, Xbox 360, Rev, PC, PS2, handheld) - November 2006

Dark Messiah of Might & Magic (PC, PS3, Xbox 360)

Brothers in Arms 3 (PS3, Xbox 360, PC, Nintendo Revolution, DS ) - February 2007

Ninja Turtles (PS3, Xbox 360, Nintendo Revolution, PC, handheld) - Spring 2007

Blazing Angel 1.5 (PS3, Xbox 360, Xbox) - November 2006

Ghost Recon 3 (PS3) - November 2006

Ghost Recon 3 mission pack (PS3, Xbox 360, PC, and PSP)

5757416[/snapback]

Disse ble avkrefetet av Ubisoft selv...

Kanskje en kilde og?

A few days back we reported on Ubisoft’s release schedule for the coming 12 months, as leaked via GamePro.com allegedly. According to Kotaku, GamePro removed the posting after Ubisoft had “categorically denied” that it was authentic.

Denial or not, the list seems plausible enough with lots of things that we already knew, lots of things all of us had expected, and a few things that were rumored and got some sort of confirmation via this list. Perhaps Sony got ****ed at the PS3 titles announced for November?

http://www.xboxic.com/news/446

Nå spørs det om grafikken blir som på de sony videoene da :p

Grafikk er ikke alt, men vis sony ikke kommer med noe orginalt, blir det kjedelig. Kjipt med bare oppfølgere(dette gleder vel egentlig alle plattformer).

5757519[/snapback]

Tror heller den blir mye bedre faktisk. Teknologien er der for å klare slik de har vist. Dessuten så hvis du så E3 messen så var flere av demoene der realtime.

Sony er kongen på markedet nettopp grunnet orginalitet. De har hele tiden hatt måttet kjempet mot konsoller som har bedre teknisk data "på papiret" enn seg selv. Xbox er jo tilsynelatende mye bedre enn PS2 men hvorfor er PS2 fortsatt mer populært ? Jo pga spilltitlene.

Så ikke kom å si at Sony bryr seg kun om grafikk når dette er første gangen i historien de faktisk er bedre enn sine konkurrenter (på papiret). Grunnen til at jeg sier på papiret er at Playstation ikke er en miniPC som Xbox. Den har teknologi som gjør at utviklere hele tiden kan utvikle spillene bedre og bedre. Bare ta en titt på Shadow of the Colossus . Helt sinnsykt grafikk ! Skulle egentlig ikke tro PS2 skulle klare slikt men det gjør den. Hos Sony har vi en trygghet med at konsollen varer i flere år i motsetning til Microsoft som tenker penger penger penger.

5757806[/snapback]

Alle filmer på E3 var i CG... La oss ikke ta opp den debatten igjen.

Hvis du virkelig hadde følgt med i spillverdenen så hadde du sett og fått med deg at ikke alle filmene var CG. Hørt om f.eks 1-8 (heter Resistance nå), UT07 demoen eller Heavenly Sword? Og tro det eller ei men Motorstorm var heller ikke CGI som det engentlig heter :innocent:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok... Først må vi begynne å snakke samme språk tror jeg. I utgangspunktet dreide diskusjonen om levende bilder på to skjermer av samme størrelse men med ulik oppløsning. I denne sammenheng blir en diskusjon av egenskaper i Photoshop litt på sidelinjen.

5758121[/snapback]

Om det er i et program a la Photoshop et bilde skaleres ned/opp eller om det gjøres av prosessoren i en HDTV eller en konsoll er i prinsippet akkurat det samme. Om det er et levende bilde eller ikke er også helt irrelevant; en film er jo bare ett sett med stillbilder. Jeg nevnte det som et eksempel fordi du umiddelbart vil se at du tar feil hvis du prøver et bilde i Photoshop/Gimp/whatever for å støtte opp om din teori om at det gir bedre resultat å oppskalere enn å nedskalere.

Det gir alltid best resultat å ha et best mulig (= høyest oppløsning) utgangspunkt for så å skalere ned enn motsatt. Et 1080p-bilde nedskalert til 720p (for visning på en 720p-skjerm) vil alltid se bedre ut enn et 720p-bilde oppskalert til 1080p (for visning på en 1080p-skjerm).

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Om det er i et program a la Photoshop et bilde skaleres ned/opp eller om det gjøres av prosessoren i en HDTV eller en konsoll er i prinsippet akkurat det samme. Om det er et levende bilde eller ikke er også helt irrelevant; en film er jo bare ett sett med stillbilder. Jeg nevnte det som et eksempel fordi du umiddelbart vil se at du tar feil hvis du prøver et bilde i Photoshop/Gimp/whatever for å støtte opp om din teori om at det gir bedre resultat å oppskalere enn å nedskalere.

5758330[/snapback]

Photoshop er et håpløst eksempel fordi vi for film og video snakker om oppskalering i sanntid, 50/60 helbilder i sekundet (forutsatt progressive bilder). Oppskalering i Photoshop kan gjøres ved beste mulige kvalitet, mens det for film og video må tas hensyn til ytelse.

Det gir alltid best resultat å ha et best mulig (= høyest oppløsning) utgangspunkt for så å skalere ned enn motsatt. Et 1080p-bilde nedskalert til 720p (for visning på en 720p-skjerm) vil alltid se bedre ut enn et 720p-bilde oppskalert til 1080p (for visning på en 1080p-skjerm).

5758330[/snapback]

Tullete teorier. Snakker vi om video hentet fra samme filmrull? Hva med båndbredde? Komprimeringsgrad? Har du aldri sett et 720p videoklipp med bedre kvalitet enn et 1080p klipp?

Lenke til kommentar
Motorstorm blir noe for meg  :dribble:

5758669[/snapback]

spar meg...det var ikke på ps3 hardware engang

5758706[/snapback]

Men det var på E3 under presentasjonen av PS3

5758729[/snapback]

Alikevell ikke PS3-hardware..

5759003[/snapback]

Så er vi igang igjen... :hmm: Vi kan diskutere oss grønne på om ting var realtime eller ikke, og om det var PS3 hardware eller ikke. Fakta er at Sony lagde disse demoene for å vise hva vi kan forvente oss av PS3-spill. Så er det store spørsmålet om de klarer å innfri. Hvis ikke, må man vel si at Sony får en brunlig nyanse på leggen. Jeg har ihvertfall stor tro på hva vi vil få se fra den kanten, ut ifra ting som har blitt sagt fra Sony og det som har blitt vist i E3-trailerne. Jeg er ingen fanboy, har ikke PS2 engang, men jeg tror PS3 kommer til å innfri der Xbox360 har skuffet (ihvertfall meg).

Lenke til kommentar

Noen her som vet om PS3 vil komme med opptaker? Altså slik som en Dvd-opptaker? Den må da ha inngang med tv-tuner. Vet at Sony sin eldre modell PSX hadde med dette. Kun lansert i Japan da :( . Hvis dette stemmer til PS3, så kommer dette til å bli en knallgod mulitmediamaskin. Slipper da å ha to bokser under tven. Altså en PS3 og opptaker. Leste dette: http://pub.tv2.no/nettavisen/spillmagasine...ticle551031.ece

De kaller den for DVR funksjon, står ikke noe om at det kommer med tv-tuner.

Noen som har lest noe om dette andre steder som er offiselt fra Sony?

:)

Lenke til kommentar

Uansett,,

Skal du ha xbox360 el PS3,, sørg for å ha hdtv, minst "37..

Har "50 hdtv1080i,, DRITFett! :cool:

Har og en crt"32 og har prøvd xboxen der, crappy,, liksågodt spille på xbox.

Bare når jeg skiftet til hdkabel på "50'n,, ble bildet bedydlig bedre, som å gå fra 800x600 til 1280x 1024på pc..

Ordentli tv må en ha,, ellers null vits å kjøpe ny konsoll mener nå jeg,,,

Lenke til kommentar
INGEN FLERE POSTER OM PS3-VIDEOER ER CGI ELLER IKKE! DISKUTER TEMA, DISKUTER SERIØST, OG START NÅ.

DET SAMME GJELDER DISKUSJON RUNDT HVORVIDT 720p OG 1080p ER DÅRLIG ELLER BRA OSV OSV OSV.

SLUTT.

5760277[/snapback]

Hva er temaet her da? Skal vi kun snakke om november er riktig dato? Jeg synes en genrell diskusjon om PS3 er på sin plass (og slik tråden har blitt er det mer on topic enn noe annet, i mine øyne). Og begge disse spørmålene er høyst relevante for PS3-konsollen.

Jeg må nesten be om en oppklaring for hva som regnes som on-topic om jeg skal klare meg å holde meg til topic resten av tråden.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
INGEN FLERE POSTER OM PS3-VIDEOER ER CGI ELLER IKKE! DISKUTER TEMA, DISKUTER SERIØST, OG START NÅ.

DET SAMME GJELDER DISKUSJON RUNDT HVORVIDT 720p OG 1080p ER DÅRLIG ELLER BRA OSV OSV OSV.

SLUTT.

5760277[/snapback]

Hva er temaet her da? Skal vi kun snakke om november er riktig dato? Jeg synes en genrell diskusjon om PS3 er på sin plass (og slik tråden har blitt er det mer on topic enn noe annet, i mine øyne). Og begge disse spørmålene er høyst relevante for PS3-konsollen.

Jeg må nesten be om en oppklaring for hva som regnes som on-topic om jeg skal klare meg å holde meg til topic resten av tråden.

AtW

5760475[/snapback]

Diskusjoner som har vært ferdigdiskutert før, slik diskusjon rundt e3-videoene er off topic. Diskusjon om hva som ser best ut av 720p og 1080p er off topic da det har mer med generell video-diskusjon å gjøre enn denne artikkelen om PS3 :).

Alt annet rundt PS3, som harddiskstørrelse, spesifikasjoner på det nå, lanseringsdato og annet nytt som har kommet fram er helt ok.

Videre diskusjon rundt dette kan tas med meg på pm - håper jeg iallefall var litt oppklarende, men jeg skrev jo ingenting om at man ikke lenger skulle diskutere noe som helst i tråden heller :).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...