efikkan Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg regnet med at PlayStation 3 ville bli veldig forsinket. Så gjenstår det og se om Sony greier det til denne fristen. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Grunnen til at jeg vurderer 1080p fremfor 720p, er faktisk at PS3 støtter det, ikke på grunn av tv programmer ect.. -som skal sendes i 720p i "nær" framtid. Vet ikke helt om filmer som selges på blu-ray plater kommer til å støtte en oppløsning på 1920*1080? 5757535[/snapback] veldig få spill blir 1080P, og blu-ray filmer blir 1080P,det er bedre med nedskalering enn oppskalering 5757568[/snapback] Med en blueray disk på 50gb +/- burde alle spill ha støtte for 1080P Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Grunnen til at jeg vurderer 1080p fremfor 720p, er faktisk at PS3 støtter det, ikke på grunn av tv programmer ect.. -som skal sendes i 720p i "nær" framtid. Vet ikke helt om filmer som selges på blu-ray plater kommer til å støtte en oppløsning på 1920*1080? 5757535[/snapback] veldig få spill blir 1080P, og blu-ray filmer blir 1080P,det er bedre med nedskalering enn oppskalering 5757568[/snapback] Med en blueray disk på 50gb +/- burde alle spill ha støtte for 1080P 5757643[/snapback] Problemet er ikke mengden plass på plata. Det er ytelsen til konsollen. AtW Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Grunnen til at jeg vurderer 1080p fremfor 720p, er faktisk at PS3 støtter det, ikke på grunn av tv programmer ect.. -som skal sendes i 720p i "nær" framtid. Vet ikke helt om filmer som selges på blu-ray plater kommer til å støtte en oppløsning på 1920*1080? 5757535[/snapback] veldig få spill blir 1080P, og blu-ray filmer blir 1080P,det er bedre med nedskalering enn oppskalering 5757568[/snapback] Med en blueray disk på 50gb +/- burde alle spill ha støtte for 1080P 5757643[/snapback] Filmer er greit.... men spill betyr at MYE av detaljer som kunne blitt vist forsvinner pga. 1080P bruker mye av kraften til ps3 hva er da vitsen med 1080P på spill? hva vil du ha av høyere oppløsning eller mye action på skjermen? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Skulle jeg hoppet på HD-bølgen nå måtte det være en skjerm som støttet visning av 1080p fult ut. For filmbasert HD-materiale (1080i) vil det være mulig å gjenskape et ekte progressivt 1080 linjers bilde, og dette vil uten tvil se best ut på en 1080p skjerm. Vanlige tv-sendinger i 720p vil være en smal sak å oppskalere til 1080p. Dersom PS3 eller Xbox360 for den saks skyld ikke støtter 1080p for alle spill synes jeg det er litt merkelig. En slik oppløsning er ikke en veldig uoverkommelig oppgave for dagens PC-park - og disse nye fancy konsollene skulle jo være så fantastisk mye bedre... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Skulle jeg hoppet på HD-bølgen nå måtte det være en skjerm som støttet visning av 1080p fult ut. For filmbasert HD-materiale (1080i) vil det være mulig å gjenskape et ekte progressivt 1080 linjers bilde, og dette vil uten tvil se best ut på en 1080p skjerm. Vanlige tv-sendinger i 720p vil være en smal sak å oppskalere til 1080p. Dersom PS3 eller Xbox360 for den saks skyld ikke støtter 1080p for alle spill synes jeg det er litt merkelig. En slik oppløsning er ikke en veldig uoverkommelig oppgave for dagens PC-park - og disse nye fancy konsollene skulle jo være så fantastisk mye bedre... 5757690[/snapback] Alle nye konsoller skal jo bli "fantastisk mye bedre" og være starten på slutten for PC-gaming, men det slår jo aldri til, de er vel litt bedre akkurat i starten av konsollens liv, og det regner jeg med blir tilfellet nå også. AtW Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 veldig få spill blir 1080P, og blu-ray filmer blir 1080P,det er bedre med nedskalering enn oppskalering 5757568[/snapback] "Det er bedre med en nedskalering enn oppskalering". Hva i all verden baserer du dette på? Rent filosofisk så mister du informasjon ved en nedskalering, mens du ved en oppskalering beholder all informasjonen i bildet. Matematisk er det ingenting som tilsier at det skulle være en enklere prosess å nedskalere fremfor å oppskalere et bilde, og i begge tilfellene må du gjennom en form for interpolering av nye billedpunkter. I praktisk så avhenger dette selvsagt også av faktorer som kvaliteten og størrelse på skjerm, kvaliteten på billedprosessor, avstand til skjerm osv. Lenke til kommentar
graks Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hva koster en 1080p tv?,kan dere gi meg noen eksempler.søkte på hardware sin prisguide og fant ingen 1080p tv. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Nå spørs det om grafikken blir som på de sony videoene da Grafikk er ikke alt, men vis sony ikke kommer med noe orginalt, blir det kjedelig. Kjipt med bare oppfølgere(dette gleder vel egentlig alle plattformer). 5757519[/snapback] Tror heller den blir mye bedre faktisk. Teknologien er der for å klare slik de har vist. Dessuten så hvis du så E3 messen så var flere av demoene der realtime. Sony er kongen på markedet nettopp grunnet orginalitet. De har hele tiden hatt måttet kjempet mot konsoller som har bedre teknisk data "på papiret" enn seg selv. Xbox er jo tilsynelatende mye bedre enn PS2 men hvorfor er PS2 fortsatt mer populært ? Jo pga spilltitlene. Så ikke kom å si at Sony bryr seg kun om grafikk når dette er første gangen i historien de faktisk er bedre enn sine konkurrenter (på papiret). Grunnen til at jeg sier på papiret er at Playstation ikke er en miniPC som Xbox. Den har teknologi som gjør at utviklere hele tiden kan utvikle spillene bedre og bedre. Bare ta en titt på Shadow of the Colossus . Helt sinnsykt grafikk ! Skulle egentlig ikke tro PS2 skulle klare slikt men det gjør den. Hos Sony har vi en trygghet med at konsollen varer i flere år i motsetning til Microsoft som tenker penger penger penger. Endret 15. mars 2006 av Avean Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hva koster en 1080p tv?,kan dere gi meg noen eksempler.søkte på hardware sin prisguide og fant ingen 1080p tv. 5757774[/snapback] Så vidt jeg vet er det bare noen dyre projektorer samt en rekke bakprojeksjonstver som har intern oppløsning på 1980x1080 og som støtter 1080p. De LCD-baserte TV-ene som har intern oppløsning på 1980x1080 støtter fremdeles ikke 1080p inn... Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Grunnen til at jeg vurderer 1080p fremfor 720p, er faktisk at PS3 støtter det, ikke på grunn av tv programmer ect.. -som skal sendes i 720p i "nær" framtid. Vet ikke helt om filmer som selges på blu-ray plater kommer til å støtte en oppløsning på 1920*1080? 5757535[/snapback] veldig få spill blir 1080P, og blu-ray filmer blir 1080P,det er bedre med nedskalering enn oppskalering 5757568[/snapback] Med en blueray disk på 50gb +/- burde alle spill ha støtte for 1080P 5757643[/snapback] Problemet er ikke mengden plass på plata. Det er ytelsen til konsollen. AtW 5757668[/snapback] Skjønner, egentlig mente jeg film. Ingen grunn til å ikke ha 1080P når de har så stor kapasitet på platene. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 PS3 kommer før Xbox 2 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=254462 morsomt å lese gamle artikler "Xbox 2" Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 bare gi meg en pris! denne skal jeg ha uansett :=) 5756652[/snapback] Hva skal du med pris hvis du skal ha den uansett? Harddisken kan oppgraderes, støtter Linux og maskinen kan brukes som sentral "hjemmeserver" slik at du kan lagre filmer og andre typer media på den, som du så kan få tilgang til fra andre steder. Synes de fikk den der litt 'feil vei' ettersom jeg heller vil ha en pc med tv tuner og mye mer plass enn bare 1 harddisk. HDTV filmer med god kvalitet kommer nok til å ta en del plass. Og 'kanskje' Windows Vista lansering i november ? Bare jeg som ser en mystisk sammenheng ? 5756680[/snapback] Hvis Sony fpr gjennom DRM funskjonaliteten de indikerer så er vel tanken å sette en effektiv (teoritisk i alle fall) stopper for kopiering av HDTV-filmer. Dvs at du skal du se film må den ses fra plata og kopiert filmmateriale er å anse som stjålet gods. Og det vil du vel ikke ha på HD'n sin Får bare håpe Sony har noen flere pressekonferasner fremover med spill-titler osv. Men uansett hva de sier så kommer dommen først den dagen konsollen slippes.. Jeg havner vel i situasjonen: dama eller PS3 så jeg får bruke halvåret som er igjen til diplomati Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) her er spillene fra ubisoft som kommer til november og våren 2007 Tom Clancy’s Firehawk (PS3, Xbox 360, PC) - March 2007 Tom Clancy’s Rainbow Six 5 (PS3, Xbox 360, Rev, PC, PSP) - November 2006 Tom Clancy’s Ghost Recon 4 (PS3, Xbox 360, PC, Xbox, PS2) - March 2007 Assassin (PS3, Xbox 360, Rev, PC, PSP) - March 2007 Game 5 (PS3, Xbox 360, PC) - Spring 2007 Alive (PS3, Xbox 360, PC) - Spring 2007 Rayman 4 (PS3, Xbox 360, Rev, PC, PS2, handheld) - November 2006 Dark Messiah of Might & Magic (PC, PS3, Xbox 360) Brothers in Arms 3 (PS3, Xbox 360, PC, Nintendo Revolution, DS ) - February 2007 Ninja Turtles (PS3, Xbox 360, Nintendo Revolution, PC, handheld) - Spring 2007 Blazing Angel 1.5 (PS3, Xbox 360, Xbox) - November 2006 Ghost Recon 3 (PS3) - November 2006 Ghost Recon 3 mission pack (PS3, Xbox 360, PC, and PSP) 5757416[/snapback] Disse ble avkrefetet av Ubisoft selv... Kanskje en kilde og? A few days back we reported on Ubisoft’s release schedule for the coming 12 months, as leaked via GamePro.com allegedly. According to Kotaku, GamePro removed the posting after Ubisoft had “categorically denied” that it was authentic. Denial or not, the list seems plausible enough with lots of things that we already knew, lots of things all of us had expected, and a few things that were rumored and got some sort of confirmation via this list. Perhaps Sony got ****ed at the PS3 titles announced for November? http://www.xboxic.com/news/446 Nå spørs det om grafikken blir som på de sony videoene da Grafikk er ikke alt, men vis sony ikke kommer med noe orginalt, blir det kjedelig. Kjipt med bare oppfølgere(dette gleder vel egentlig alle plattformer). 5757519[/snapback] Tror heller den blir mye bedre faktisk. Teknologien er der for å klare slik de har vist. Dessuten så hvis du så E3 messen så var flere av demoene der realtime. Sony er kongen på markedet nettopp grunnet orginalitet. De har hele tiden hatt måttet kjempet mot konsoller som har bedre teknisk data "på papiret" enn seg selv. Xbox er jo tilsynelatende mye bedre enn PS2 men hvorfor er PS2 fortsatt mer populært ? Jo pga spilltitlene. Så ikke kom å si at Sony bryr seg kun om grafikk når dette er første gangen i historien de faktisk er bedre enn sine konkurrenter (på papiret). Grunnen til at jeg sier på papiret er at Playstation ikke er en miniPC som Xbox. Den har teknologi som gjør at utviklere hele tiden kan utvikle spillene bedre og bedre. Bare ta en titt på Shadow of the Colossus . Helt sinnsykt grafikk ! Skulle egentlig ikke tro PS2 skulle klare slikt men det gjør den. Hos Sony har vi en trygghet med at konsollen varer i flere år i motsetning til Microsoft som tenker penger penger penger. 5757806[/snapback] Alle filmer på E3 var i CG... La oss ikke ta opp den debatten igjen. Ehehe. Ikke derfor Sony er "kongen" nei. Orginalitet my as.. Få ting Sony har gjort er deres egne ideer. Grunnen er bredere 3 party støtte grunnet formatene de valgte for PS1 og dette førte til større brukerbase. Xbox kom sent inn i markedet. MS ville skape et marked slik at de fikk feste for å lansere Xbox 360. Ingen som påstår at Sony tenker kun på grafikk. Er vel viktig å merke at maskinvare ikke er alt, bare se på PS2 som er av eldre teknologi enn GC og Xbox. Hehe, og alle konsoller lar utviklere levere bedre grafiske spill utover levetiden. Du burde kanskje vaske vekk et visst stempel i fra pannen din. Fatter ikke at jeg orker diskutere en gang, det er det samme hver gang. Fører bare til en idiotisk debatt uansett. Endret 15. mars 2006 av TCi Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 bare gi meg en pris! denne skal jeg ha uansett :=) 5756652[/snapback] Hva skal du med pris hvis du skal ha den uansett? Harddisken kan oppgraderes, støtter Linux og maskinen kan brukes som sentral "hjemmeserver" slik at du kan lagre filmer og andre typer media på den, som du så kan få tilgang til fra andre steder. Synes de fikk den der litt 'feil vei' ettersom jeg heller vil ha en pc med tv tuner og mye mer plass enn bare 1 harddisk. HDTV filmer med god kvalitet kommer nok til å ta en del plass. Og 'kanskje' Windows Vista lansering i november ? Bare jeg som ser en mystisk sammenheng ? 5756680[/snapback] Hvis Sony fpr gjennom DRM funskjonaliteten de indikerer så er vel tanken å sette en effektiv (teoritisk i alle fall) stopper for kopiering av HDTV-filmer. Dvs at du skal du se film må den ses fra plata og kopiert filmmateriale er å anse som stjålet gods. Og det vil du vel ikke ha på HD'n sin Får bare håpe Sony har noen flere pressekonferasner fremover med spill-titler osv. Men uansett hva de sier så kommer dommen først den dagen konsollen slippes.. Jeg havner vel i situasjonen: dama eller PS3 så jeg får bruke halvåret som er igjen til diplomati 5757867[/snapback] Vi har DVD-Jon og han har deaacs.com. uhm men dette er dog en annen debatt. Kopi sikringa til 360'n har holdt overraskende lenge uten å være brukerfientlig noe BlueRay sin DRM skal være i følge ryktene. Får nok se hvordan det blir.. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 veldig få spill blir 1080P, og blu-ray filmer blir 1080P,det er bedre med nedskalering enn oppskalering 5757568[/snapback] "Det er bedre med en nedskalering enn oppskalering". Hva i all verden baserer du dette på? Rent filosofisk så mister du informasjon ved en nedskalering, mens du ved en oppskalering beholder all informasjonen i bildet. 5757742[/snapback] Fakta er at det alltid er blir et bedre resultat ved nedskalering enn oppskalering. Ta f.eks. et hvilket som helst foto i Photoshop og forstørr det 50%. Så prøver du det samme men krymper det med 50%. Jeg kan love deg at den forstørrede versjonen ser crap ut i forhold til den krympede. I mange tilfeller ser faktisk den krympede versjonen bedre ut enn originalen og... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Bra nyhet for sony dette bare synd at det er kun 1 spill som jeg har likt på PS serien hittil.. GTA.. mens Xbox/360 har en drøss av sjangerene jeg elsker.. så blir nåkk ikke PS3 på meg.. får bare håpe at salget går bra for sony, som det sikkert gjør Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fakta er at det alltid er blir et bedre resultat ved nedskalering enn oppskalering. Ta f.eks. et hvilket som helst foto i Photoshop og forstørr det 50%. Så prøver du det samme men krymper det med 50%. Jeg kan love deg at den forstørrede versjonen ser crap ut i forhold til den krympede. I mange tilfeller ser faktisk den krympede versjonen bedre ut enn originalen og... 5758024[/snapback] Ok... Først må vi begynne å snakke samme språk tror jeg. I utgangspunktet dreide diskusjonen om levende bilder på to skjermer av samme størrelse men med ulik oppløsning. I denne sammenheng blir en diskusjon av egenskaper i Photoshop litt på sidelinjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Venter heller på Nintendo Revolution, føler at jeg ikke trenger både 360 og PS3 Lenke til kommentar
VbD Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 jeg skal garantert få meg en PS3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg