Vefling Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Fikk min nye opteron 144 prosessor i går . Asus Kn8 hovedkortet var svært villig til å klokke, men XP fikk problemer . Jeg har liten erfaring, men fikk hjelp av en kompis med erfaring. Fikk prosessoren opp på 2745Hz ved 1,6V, men da fikk jeg kun startet XP i "starte XP med siste kjente instillinger". I vanlig oppstart ville den ikke starte. Satte jeg ned til 2200 var det ikke noe problem. XP hadde også andre rare symtomer, som at den ikke kunne starte fordi den plutselig manglet filer i system katalogen, og at jeg derfor måtte starte opp med cden. Klokket jeg ned igjen, startet i safemode, og deretter normal oppstart kom den seg igjen. Temperaturen var aldri over 39 grader. Han trikset også litt med volten på rammen og nvidia brikken, og passet på at frekvensen til minnet (dårlige brikker) ikke ble for høy selv om vi satte opp frekvensen på fsb. (tror det var slik det ble gjort) Noen erfaringer? Endret 15. mars 2006 av Vefling Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det første du bør gjøre er å lese Overklokkingsguide for A64. Legg spesielt merke til metodikken for å teste ut hovedkort, ram og til sist prosessor for seg for å finne ut kor mye de enkelte delene av PCen klarer. Syptomene du beskriver er typiske tegn på en prosessor som ikkje klarer den hastigheten den er stilt inn på, men det kan også være hovedkortet som ikkje klarer så høy htt-frekvens. Men det er vanskelig å hjelpe deg når du ikkje sier nøyaktig kordan du har stilt inn og testet forskjellige ting. Lenke til kommentar
Vefling Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Etter litt prøving fant jeg ut at jeg kjørte på for høy spenning. Kjører nå på 2,7Ghz og 1,5V. Opteronen min likte ikke 1,6 V. Kjørte superPI på 33 sek nå, så jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hvis jeg har problemer med å nå en litt høyere klokk enn tidliggere, hjelper det da og øke spenninga litte bitte granne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå