Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke OS.

Anbefalte innlegg

har prøvd å skreve i en lignende tråd men til ingen nytte så lager en ny en.

pc'n min skrudde seg helt sånn plutselig av engang. når jeg sku prøve å boote den opp fant den ikke Oprativsysteme. men fant partisjonene å diskene i BIOS.

prøvde å legge inn på nytt men ingne nytte. når jeg kommer så langt der jeg velger partisjoner under instalasjonen så får jeg opp av BUSS og alle andre verdier = 0. har prøvd å legge inn OS hos en kompis via hannes maskin å lagd nye partisjoner men andre format men heller ingen nytte. får opp samme meldingen på alle diskene å partisjoene jeg prøver å legge inn OS på.

Hardware:

Abit IC7 Max3

Intel Pentium 4 2.8GHz.

1,5GB minne (1gb twinmos dual, 512apacer.)(har funket 100% i en lang tid)

Takk :)

Endret av TuppY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk BIOS boot innstillinger. Eventuelt reset BIOS eller sett til safe-mode.

Er det S-ATA disker eller P-ATA disker?

5756354[/snapback]

har nokk testet det. IDE133 hadde jeg OS først innstalert på. så testet jeg å legge inn på den på nytt. ingen nytte. så Sata. ingen nytte. testet alle disker uten hell. :?

Lenke til kommentar
Mulig boot sector er korrupt/skadet, uten at jeg vet hvordan man eventuelt kan fikse det. Vet ikke om checkdisk i Windows sjekker/fikser boot sector, men den burde jo det.

Denne artikkelen kan kanskje hjelpe.

Master Boot Record.

5757115[/snapback]

hmm. feilen som dem beskriver stemmer ikke overens med det jeg fikk.

feil melding under boot: Finner ikke systemdisk.

det var det jeg fikk opp før jeg prøvde å legge inn os på nytt å slikt.

Lenke til kommentar

update:

etter jeg flashet biosen før 1000gang funket det. nå kom jeg meg så langt at jeg kan velge partisjon å format.

men det som er at maskinen er blitt tregere. mye tregere. men når jeg ser igjenom bios så er alt som det skal være. noen som vet hva som kan være?

Edit: fikk installert os. men når den sku boote opp. svart bilde. å når jeg prøvde å se igjenom diskene å det i bios å sjekket hvorfor pc'n er så treig(enda ikke funnet ut) så sku jeg prøve å boote igjen så fikk jeg samme feilen igjen. Buss = 0 osv.

Endret av TuppY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...