Gå til innhold

Lov og orden

Anbefalte innlegg

Godag mine kjære hw brukere, nå skal dere høre saken her Her om dagen tok pcen min kveld, kortsluttet -alt- så sender jeg inn 3 ting komplett som da er : cpu, ram og gfx kort...

Beskjeden jeg får tilbake er jeg ikke helt fornøyd med.

nr1, cpuen jeg sendte inn var en Newcastle kjerne, og jeg forteller dem så spesifisert som jeg kan, at de må IKKE sende tilbake en venice kjerne pga hket mitt ikke støtter det, de sier det er greit..... men på tross av det sender de tilbake en venice kjerne,

nr2, ramen, de sier den ikke dekkes av garanti pga den er svidd, og da mener de den er montert feil og er brukerfeil og dekkes dermed ikke av garanti, haalo den hadde stått i pcen lenge... så den sendte de tilbake

nr3, skjermkortet, de tester det også feil og da sender de meg et demo brukt skjermkort, uten eske\kabler eller noe....

er dette seriøst lov?

mvh

coin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Menneskelig glipp

2. RAM blir ikke svidd av å stå i maskina lenge...

3. Hvis du allerede har eske, kabler, driver CD osv hva gjør det om du får et demobrukt et? Sett at det er kompatibelt med det du allerede har da selvfølgelig...

BTW: Definasjon av kortslutning: Direkte kontakt (ingen motstand) mellom to/eller evt. flere faser med forskjellig verdi, noe som vil resultere i høy strøm (ampere) og potensielt stor varmeutvikling som kan skade, eller ødelegge apparatet/annlegget det er snakk om.

Er du sikker på at det er det som har skjedd i alle delene som det var feil med hos deg eller er det bare noe du slenger ut fordi det er det eneste du vet om som kan være årsaken til feil i elektrisitetens verden..?

Edit: Les retningslinjene til forumet anngående emnetitler er du snill så blir det lettere for folk å finne ut om de har noe å bidra med uten å måtte klikke seg inn for å lese hva det er du lurer på.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

ja jeg er rimelig sikker på at det er kortsluttning siden alt i pcen røyk på en gang..

det var 2 "svimerker" på rambrikkene ja?

Saken er bare at er det rett av dem å gjøre det sånt? å sende brukte deler altså deler som de selger vesentlig billigere en det jeg betalte, nei det gjør ikke noe men syns det virker urimelig

Lenke til kommentar

Så lenge delene funket bra så ser jeg ikke noe galt i det, det er vel prisen vi må betale for å ha 7 (eller er det 14?) dagers returrett her i landet! Det hadde blitt vanskelig for butikkene å tilby dersom de ikke kunne gjøre som eksempelvis her...

Det er min mening da, for jeg har selv brukt angreretten flere ganger, men kun en gang fått noe demobrukt i retur en gang og det funket så det susa så jeg grein ikke på nesa (wee det rimte :wee: )

Lenke til kommentar

hehe, joda men altså behandlingen av rambrikke saken er jeg ikke helt fornøyd med, den er kjøpt på komplett for en goood stund siden men er jo livstidsgaranti på den, jeg setter den i en pc for 2 uker siden, alt funker gulle fint, så poff, var alt dødt og de mener den er satt i feil?!

Lenke til kommentar

Det er vel naturlig å tro det når slik skjer, men de burde kanskje ha gitt deg nye brikker når du sier at de har livstidsgarranti. Å sette inn en rambrikke feil trengs det en fin kronblomm for, og hvis den ikke er på plass vil ikke maskina starte... Det som slo meg er at du har klokket en god del mer enn anbefalt og/eller økt spenningen en god del...

Synes det er rart at diverse ting skulle ha kortsluttet dersom PSUen er inntakt, ville være naturlig å tro at det er den som har gitt HKet en skikkelig killevink eller at noe spenningsførende har vært i kontakt med maskina de på en eller annen måte...

Lenke til kommentar
Det jeg tror er at psuen har klikket og sluppet igjennon 230volt i 1 sec ellns for sikringa i huset og alt gikk og alle komponenter i pcen røyk

5756215[/snapback]

Kan det ha vært en ekstern strømpuls fra strømnettet?

Lenke til kommentar
Det jeg tror er at psuen har klikket og sluppet igjennon 230volt i 1 sec ellns for sikringa i huset og alt gikk og alle komponenter i pcen røyk

5756215[/snapback]

Ja, den ga i allefall ikke ut det den skulle :hm: Men som sagt fortalte du det du sier nå til Komplett?

Lenke til kommentar
Du sier et du tror det er PSU som har forårsaket feilen.

På hvilket grunnlag mener du da et Komplett skal erstatte noe som helst av disse 3 komponentene?

Mener du at CPU, Ram og grafikk kort skal tåle en slik overspenning?

5756311[/snapback]

forutsatt at PSU kommer fra komplett, og den er skyldig i at varene gikk i stykker (uten ytre påvirkning gjort av brukere) så er komplett.no erstatningsansvarlig

Lenke til kommentar

Siden det sies her at det er CPU, ram og grafikk kort som er eneste komponenter som er sendt inn til komplett, antar jeg (selvfølgelig?) at PSU ikke er kjøpt hos komplett.

Må understreke at jeg ikke har noen som helst forbindelse til Komplett eller andre nettbutikker, men ser ikke logikken i at Coin15 har rett på erstatning på disse komponentene, så lenge disse neppe har forårsaket problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Komplett nekter å gi seg på rambrikken og sier den har vært montert feil......

5798153[/snapback]

Dersom det er en kortslutning, overspenning eller tidligere nevnte PSU, som jeg antar ikke var fra Komplett, som er skyld i at ting er ødelagt, skal du egentlig bare være fornøyd med at de faktisk har dekket noe i det hele tatt på garanti.

RAM-brikker blir ikke "plutselig svidd", så noe er jo galt her. Hva med å kreve erstatning fra de som leverte den delen som faktisk forårsaket feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...