Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Win Explorer fryser etter 40 sek inaktivitet

Anbefalte innlegg

Jeg kjører siste versjon av WinXP SP2 Pro på en AMD 2200 med 1024 MB ram. Maskinen er 100% up-to-date, med siste windows, virus og driveroppdateringer. Har også kjørt scan med antivirus (NOD32) og flere spyware/adware-programmer.

Problemet er som tittelen sier: når jeg åpner Windows Explorer så fryser programmet ganske nøyaktig 40 sekunder etter jeg har sluttet å bruke det. Det står da at programmet ikke svarer i taskmanager. Det er ingen andre prosesser som startes/avsluttes idet programmet fryser og det er heller ingen nevneverdige endringer i minne/CPU-forbruk. Men det merkelige er at når jeg lukker Windows Explorer, etter det har frøsset, så tar det også nøyaktig 40 sekunder fra jeg klikker på Lukk til programmet faktisk avsluttes.

Så lenge jeg bruker programmet så skjer det ingen ting, og det går også helt greit å lukke og åpne programmet igjen før det har gått 40 sekunder med inaktivitet, men som sagt så snart det står urørt lengre enn det så fryser det.

Det hender en sjelden gang at problemet ikke inntreffer etter 40 sekunder og jeg kan da bruke programmet så lenge jeg vil, men dette er så sjelden at jeg hittil ikke har klart å finne ut om jeg har gjort noe spesielt får å unngå at det skjer.

Jeg har ikke installert noen nye drivere eller spesielle programmer før problemet begynte å oppstå. Det eneste jeg har gjort er å oppgradere rammen fra 512 til 1024 MB. Men den nye minnebrikken er nøyaktig samme merke og type som den jeg hadde fra før av så det skulle ikke være noen problemer der. Jeg har dessuten prøvd å fjerne den nye ram-brikken men problemet er fremdeles der.

Har prøvd å google problemet uten hell. Håper derfor noen her kan hjelpe meg. :hmm:

EDIT: Har også testet med andre alternativer til Windows Explorer som Total Commander, Free Commander og 2xExplorer men det virker som problemet kun gjelder Windows Explorer.

Endret av fakefox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Okay, har funnet ut hva som forårsaket problemet. Jeg hadde slått på "Launch folder windows in a separate process" på Folder Options -> Advanced. Så det var bare å slå av denne funksjonen så ordnet det seg. Men jeg skulle gjerne likt å vite HVORFOR dette skjer? Er det noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...