Gromit Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei. Jeg har akkurat lagt inn Ubuntu 6.04 (Dapper Drake) Jeg får ikke valgt norsk tegnesett (Ville kun legge inn dansk) Touchpaden er urtreg (Må dra her i fra til lillehammer for å kommer fra bunn til topp) Er det noen som har en GOD løsning på en knapps problemet (nei MouseEmu er egentlig ikke godt nok da jeg vil ctrl+høyreklikk for å få opp høyremenyen. velger du ctrl i mousemu så blir det kjedelig å skrive i OpenOffice og slikt. Ellers så installerte Dapper Lydkort, WiFi, LAN og OpenGL uten å mukke, så må si meg selv som fornøyd. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Fikset tegnsett, Fikset touchpad og fikset hurtig tast (ble fn+Alt for høyreklikk) Lenke til kommentar
kommers Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fikset tegnsett, Fikset touchpad og fikset hurtig tast (ble fn+Alt for høyreklikk)Hva med å beskrive hva du gjorde for å få det til, slik at andre som kommer over denne tråden når de søker i forumet senere en gang kan finne løsningen på det samme problemet? (Det er en god vane som bør tilstrebes.) Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg endret sysctl.conf der det står nederst right mousebutton et eller annet til 100 (Det blir fn+alt) For å få opp musefarta ble det lagt til under synaptic touchpad i xorg.conf Option "MinSpeed" "0.45" Option "MaxSpeed" "0.75" Tegnsett husker jeg ikke i farta, men det var bare å rekonfigurere (Står på Ubuntuforums.org som forøvrig er ei kjekk side. (Var bare å laste ned ekstra lokaler via Synaptics) Men jeg måtte kapitulere på WLAN så la inn Mac OSX igjen. dog den får kernel panic hele tiden. Så nå får Infocare slite med dritten. Den som sier Mac OS er så mye bedre en Windows XP vet ikke hvor feil han tar. Endret 16. mars 2006 av Gromit Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Men nå fikk jeg en liten tanke Det at maskinen får kernel panic styres jo til moduler i kjernen (Jeg tror det er WIFI kortet som gjør det etter å ha lest panic.log) DVS at det er en software feil, men hvordan stiller det da seg at den blir slik hele tiden? Den er jo bundet til å kun kjøre Mac OS for å fungere tilfredsstillende. Er det da grunn til å eventuelt kreve tilbake penger når den klikker med det eneste OSet den kan kjøre med alt fungerende (Jo takk Linux går men uten 3D aks og WIFI) EDIT: skal dog sende den inn til Infocare i dag. Endret 17. mars 2006 av Gromit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå