Gå til innhold

Undermapper i XP

Anbefalte innlegg

Hvor mange undermapper kan jeg ha i hver mappe i Microsoft Windows XP home edition?

Jeg holder på å arkivere og kan komme opp i ca 1000 mapper som hver inneholder ca 10-20 filer a 3-10Mb.

Er dette noe som bør fungere greit, eller er det begreninger (max mapper/undermapper) som gjør at jeg bør lage:

Mappe

|-- undermappe (ca 30)

|-- under undermappe (ca 40)

|-- filer (ca 10-20 i hver mappe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alle andre områder som har med datamaskiner å gjøre, så finnes det begrensninger, men de er såpass store at det ikke er noe problem. Begrensning på antall filer du kan ha er det samme som antall clusters på maskinen filsystemet ditt, altså latterlig mange. Begrensning på filstørrelse i FAT32 er 4GB, i NTFS 4 Exobyte.

Begrensning på antall undermapper, er den samme som antall filer (filer og mapper er det samme, bortsett fra at datapekeren til en mappe peker til en liste over undermapper istedet for til fildata)

1000 filer eller mapper er ingenting

Lenke til kommentar
Som alle andre områder som har med datamaskiner å gjøre, så finnes det begrensninger, men de er såpass store at det ikke er noe problem. Begrensning på antall filer du kan ha er det samme som antall clusters på maskinen filsystemet ditt, altså latterlig mange. Begrensning på filstørrelse i FAT32 er 4GB, i NTFS 4 Exobyte.

Begrensning på antall undermapper, er den samme som antall filer (filer og mapper er det samme, bortsett fra at datapekeren til en mappe peker til en liste over undermapper istedet for til fildata)

1000 filer eller mapper er ingenting

5755971[/snapback]

Thx a lot! Nå får jeg sove godt om natta igjen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...