Gå til innhold

Badflash av MS-6163 Pro

Ovesjef

Anbefalte innlegg

Fant ut at BIOS'en min ikke var den nyeste, og satte i gang med flashing. Selvsagt var jeg såpass ovenpå at jeg plukka med meg feil BIOS-fil. Nå er det rimelig dødt! Det skal være mulig å tvinge MS-6163 Pro kortet til å ta i mot flash fra diskett likevel. Noen som har kjennskap til dette? Hovedkortet er altså Microstar, mens BIOS'en er Award v.4.51PG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er dødt fremdeles ? Jeg spør, fordi du sier Biosen er Award v4.51PG - dette er software programmet som brukes, og uavhengig av Biosen som sådan.

Hvis det ikke var enablet for Boot Block i Bios på forhånd, får du problemer med tilgang til floppydisk, om det kunne la seg gjøre med reflash derfra.

Får du tilgang til en maskin med samme hovedkort, kan du 'hot-swappe' - men det er ikke risikofritt for det 'friske' kortet heller. Mulig du kan få kjøpt ei Biosbrikke til kortet et sted, eller av MSI.

Hvis du har tilgang til floppy, kan du prøve ( men er det dødt, så spørs det...):

Make a bootable floopy disk

Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk

Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-09-23 20:15 ]

Lenke til kommentar

En link som kan hjelpe: http://www.badflash.com/ ...på linksiden viser de bl.a. til http://www.flashbios.org/

> BIOS reprogramming for those who live in Europe or have time to mail packages to there. He offers very inexpensive reprogramming and fast service. He also offers a TSOP-chip reprogramming service. <

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-09-24 07:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...