Babylon3 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har aldri prøvd vannkjøling og vet lite. Forrige PC bygde jeg med med polstret kabinett og stillegående vifter, men dette ble aldri stille nok. Derfor velger jeg nå å starte på nytt med et vannkjølingsystem, da jeg må ha en stillegående spill PC som ikke skal overklokkes, men det hadde vært gøy med noen casemods for utseende om det ikke går nevneverdig ut over støynivået. Jeg har kjøpt XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3, eXtreme, ABIT KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939, AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz. Tenkte å vannkjøle GPU, CPU og northbrigde. Videre skal jeg sette inn 2 stk Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM i raid 0 og TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Tenkte jeg skulle skaffe dette kabinettet og power, men er åpen for forslag: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium med vindu og NorthQ 4001EXT, Silent ATX 400W, 140mm Fan, 12-17dBA Hvilke alternativer bør jeg bruke bruke for en mest mulig stillegående PC? Syns Zalman Vannkjølingsett Reserator1 Plus settet så grei ut borsett fra kanskje GPU blokken blir feil/for lite kjøling og pumpen er for svak? Håper på snarlig svar da det ikke er lenge (24.3) før årets spill The Elder Scrolls IV: Oblivion 2 kommer ut Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Vannkjøling med en vanlig trippel radiator med stillegåendes vifter lager knapt lyd mener nå jeg da....men vis du har lyst på reserator så går det jo alltids ann å bytte ut gpu-blokken og koble til en ekstra pumpe i systemet. Jeg og gleder meg sykt til Oblivion :D Lenke til kommentar
Babylon3 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Fikk dette svaret fra Microplex: Zalman settet med GPU vannblokken vil fungere greit på oppsettet ditt. Du får dog bedre kjøling og et omtrent like støysvakt sett om du velger dette settet isteden http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...T05&mcat=14s385 Tror nok jeg ville valgt en annen PSU en NorthQ til det oppsettet der. De burde ha greie på det så velger nok det enkleste fra Zalman. Leker med tanken på å putte hele PC'en med kjøletårn i en isolert kasse inntil veggen og borre 2 luftehull inn/ut gjennom veggen og ut i friluft. Har noen erfaringer med dette? Hva er galt med PSU jeg valgte ? For lite strøm, bråker ? Leif Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 det med psuen er jeg litt usikker på om den er for svak kan du sjekke her: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Vil ikke anbefale TT kabbinettet, det har lite plass, og vinduet og ledden blir du lei av.. Jeg ble lei etter 2 uker. ---------- Det virker kanskje fancy, men, det var kult i to uker, no more. 1000kr rett i dass. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Kabinett er jo forsåvidt smak og behag....TT kabinettene er jo noenlunde god kvalitet og alle jeg har vært borti har det vert rikelig med plass i. Men som sagt liker man et kabinett så er det jo ikke noe i veien med å kjøpe det Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 det med psuen er jeg litt usikker på om den er for svak kan du sjekke her: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp 5762974[/snapback] Det er ikke relevant hvor mange watt systemet trenger. Det som er relevant er hvor mange watt strømforsyningen klarer å levere - stabilt. Det har vel vært omdiskutert hvorvidt strømforsyningene fra NorthQ er noe å satse på, med tanke på stabilitet. Skal du ha deg kabinett så kjøp deg for guds skyld et fra Lian Li. Stilrenhet, funksjonalitet og kvalitet i ett - ingen over ingen ved siden. Som Patrick sier, TT blir du lei av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå