Nitrius Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Satt igår og spilte CS, så plutselig låste maskinen seg og jeg restarter, når maskinen kommer opp igjen låser den ser akkurat i det den kommer inn i windows. Så jeg åpner kabinettet, for a sjekket disken, tok av og på kablene osv.. Så jeg restartet igjen og maskinen kom opp. Jeg sjekker hendelseloggen og da hadde jeg masse disk error av typen event id 11, et eller annet med harddisk/0 husker desverre ikke feilmeldingen nøyaktig. Uansett pcen funket fint akkurat da, kunne spille igjen osv... Men så idag, etter at jeg kom hjem fra trysil rundt 20:00 tiden idag, så starter jeg pcen og den fryser igjen, jeg prøver å slå av og på maskinen, men det hjelper ikke og plutselig etter en siste oppstart får jeg meldingen om at det er en fil som er skadet og jeg må putte inn windows cden, merkelig sier jeg. Så det jeg gjør er å finner en ny disk, bruker symantec ghost til å kopier selve disken fra den ene til den andre for å se om det er noe galt med selve harddisken, men med denne disken får jeg "feil under lasting av operativsystem" Disker som er brukt er en 160gb SATA disk fra seagate(hoveddisken min) og en 250gb harddisk fra samsung. Noen forslag? PCen har vært stabil som et fjell, så skjønner ikke hvordan dette problemer plustelig kan bli til noe som dette under en liten uskadelig spillerunde i counter strike. Edit: Resten av PCen kan ses i profilen. Har også prøvd med reparering av disken og formatering hvor alt slettes on installeres på nytt, men så langt har ikke noe fungert. Endret 14. mars 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har du prøvd noen disk check verktøy, de fleste HDD produsenter har slike som du kan laste ned fra hjemmesiden deres. Det høres jo ut som om en av harddiskene dine er i ferd med å ta kvelden. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Har du prøvd noen disk check verktøy, de fleste HDD produsenter har slike som du kan laste ned fra hjemmesiden deres. Det høres jo ut som om en av harddiskene dine er i ferd med å ta kvelden. 5755473[/snapback] Det er det da, ifølge Symantec ghost så snapper ikke den opp noen feil når vi overførte OSet over fra den ene disken til en annen, og siden vi har prøvd fler disker så kan jeg ikke skjønne at det skal være feil på alle. Edit: Ja orker ikke å gjøre mer idag, men vi skal prøve med en flashing av bios plus at vi overfører imaget av hovddisken min over på enda en ny disk nå, men det blir ikke før imorgen gitt. Uansett kom gjerne med noen innspill, dette er nokså frustrerende som det er. Endret 14. mars 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan jo også være en feil på hovedkortet. Hender jo at hardware bare tar kvelden. Siste utvei blir vel å teste komponent for komponent til du finner feilkilden. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Er et eller annet merkelig med hoveddisken virker det som, den er værtfall mye treigere til å gjøre ting enn hva maskina gjorde med den andre disken vi prøvde, ser ut som vi kansje får fikset dette, men vet ikke helt enda, håper virkelig ikke at det ikke har noe å gjøre med annet maskinvare i maskina. Kommer vel med en oppdatering seinere ikveld, og da forhåpentligvis på min pc Edit: Da er jeg oppe igjen, og så langt ser alt bra ut med ny disk. Endret 15. mars 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå