Sindre Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har en kode som ser sånn ut (php 5) function db_connect() { $result = new mysqli('localhost', 'mail', 'password', 'mail'); if (!$result) return false; return $result; } Denne koden må gjøres om fra php 5 til php 4. Problemet er at mysqli() ikke er i php 4, jeg tror jeg må gjøre den om til 2 setninger ved først å bruke mysql_connect og så mysql_select_db. $conn = db_connect(); ... $query = "Select * from ...."; $resultat = $conn->query($query); Jeg får feilmelding om at $conn ikke er et objektet på den siste linje, etter jeg har prøvd og endre koden til db_connect() funskjonen. Jeg endret koden til function db_connect() { $link = mysql_connect("x", "xx", "xxx"); $result = new mysql_select_db('enDatabase', $link); if (!$result) return false; return $result; } Men dette fungerte jo selvsagt ikke! Noen som har noen ideer om hvordan man skal gjøre dette? Lenke til kommentar
trondes Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 function db_connect() { $link = mysql_connect("x", "xx", "xxx"); $result = new mysql_select_db('enDatabase', $link); if (!$result) return false; return $result; } Men dette fungerte jo selvsagt ikke! Noen som har noen ideer om hvordan man skal gjøre dette? 5755292[/snapback] går det med $result = mysql_select_db('enDatabase', $link); ser ikke noe grunn til å bruke "new" her.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Problemet her er at mysqli har en OO-interface (i tillegg til en procedural), det har ikke mysql. Med andre ord må du skrive om bruken av det db_connect returnerer. Btw: Hvorfor skal du det her? Endret 14. mars 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Altså du har 7 linjer med kode som skal nedgraderes fra PHP5 til PHP4. Du har en familie funksjoner i PHP4 som begynner på mysqli_* (forutsatt at du har noke hardcore php.ini-skills til å få inn mysqli-modulen). Dette virker kanskje som et uoverkommelig puslespill, men om du jobber hardt og fokusert, er jeg overbevist om at du vil klare å komme deg gjennom dette! Lykke til! Break a leg! :thumbup: Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Svarte! Jeg skrev modul! Mente SEFF extension! PHP har ikke moduler, bare extensions! Apache derimot, har moduler. Ville jo være ganske teit om en modul kunne ha moduler! Derfor må de ha extensions istedet! Akkurat som firefox! Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Hmmm, forsto faktisk ikke så mye av det du sa der, kanskje fordi jeg rett og slett ikke er hardcore i PHP. Tror kanskje jeg bare skaffer meg en host som har php 5 jeg :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå