King-Nothing Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Jeg poster her da dette har mest med hovedkortet å gjøre. Jeg har et Cheiftec kabinett og et Asus P4P800 hovedkort som sitter i pc` n til faren min. Da jeg satte den sammen visste jeg ikke hvordan jeg skulle kople for å få front usb til å fungere, så jeg har ikke koplet det ennå. Han vil gjerne ha det til å virke, og siden jeg har bygd 4-5 pc`er siden den gang, burde ikke dette være noe big deal. Men det ble det tydeligvis. Det er jo 2 kontakter som kommer fra fronten. Her er jo kabelen til usb`en Og her er en jeg fortsatt ikke er sikker på hva er til Tok den øverste kabelen å festet der den skal sitte, men usb`en i front fungerer fortsatt ikke. Den passer kun 2 steder på hovedkortet, og jeg har prøvd begge, men ingen av de funker. Og kan noen si meg hva den andre kabelen er til? Endret 14. mars 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Du må sannsynligvis aktivere front USB i BIOS. Hva de andre kablene er blir noe vanskelig å svare på siden jeg ikke har sett kabinettet. Tipper på lyd til front av kabinett eller noe som trenger strøm av type vifte/lys. Ellers står jo gjerne dette i bruksanvisningen til kabinettet, har du kastet den så ligger denne muligens på nett. Endret 14. mars 2006 av cremaster Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Har dette kabinettet. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Som sagt må du nok aktivisere usb via BIOS, de andre kablene er antageligvis for Firewire tilkobling. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Kabelen på Bilde 1 er faktisk til firewire.. men de på bilde 2 er til usb. følger du manualen så ser du hvordan du skal feste dette. Dette er jeg helt sikker på fordi jeg har samma tower som deg. Endret 14. mars 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) se her har jeg lagd en foklaring til deg så skal du klare det.. den gnd som har 2 pinner skal på begge gnd også er det samma hvem av de med 3 på du tar oppe eller nede bare følg den lille tegningen min Endret 14. mars 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Kabelen på Bilde 1 er faktisk til firewire.. men de på bilde 2 er til usb. følger du manualen så ser du hvordan du skal feste dette. Dette er jeg helt sikker på fordi jeg har samma tower som deg. 5755684[/snapback] Den blå er til firewire? Hvor skal denne da? For det står jo USB der usb`en skal, men kan ikke se at det står Firewire noe sted... Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det vet jeg ikke på ditt hovedkort. er ikke sikkert det er Firewire på det en gang.. men kobler du de andre ledningene etter tegningen min så får du front usb til og fungere Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Så akkurat igjennom specsa på det hovedkortet ditt.. så ikke noe om FireWire støtte så du må nesten bare la den blå ledningen ligge. eller kjøpe et pci kort med FireWire på. Men som sagt det er de andre ledningene som er til usb.. Håper du forsto no av den lille tegningen min Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Skjønte den sånn halvveis. Det er jo 3 stk ground. Men bare 2 på tegningen din. Hva betyr nc? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Skjønte den sånn halvveis. Det er jo 3 stk ground. Men bare 2 på tegningen din. Hva betyr nc? 5756865[/snapback] er en sånn med 2 hull i som det står 2x gnd på som skal på de gnd jeg har skrivi opp.. også er det en ledning som bare er et hull i den skal på N.c også skal de 2 med 3 hull i på +5v -d +d sånn som det er skrivi på dem også har du usb forann Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Da skjønte jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå