Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen kommer seg ikke i windows ved restart

Anbefalte innlegg

Hallo...

Jeg trenger skikkelig hjelp nå, tror jeg da, hehe..

Problemet begynte for et par dager siden;

Jeg skulle restarte pc'en, men når jeg kom til der windows laster, altså der det er svart skjerm med STOR xp logo og 3 blå prikker som "loader" windows, så ble skjermen mørkere som om den skulle skru seg av, men bildet ble bare svakt og ingeting skjedde, mao. jeg kom ikke inn :S

Sjekka BIOS og S-ata "biosen" men siden jeg ikke har peiling på data fra "innsiden" så kunne jeg ikke se noe feil..

Prøvde så å starte i sikkerhetsmodus, og da kom jeg med inn i windows, noe som jeg er i nå. Sikkerhetsmodus altså med nettverk.

Lurer da på om noen av dere vet hva som er feil, har opplevd det før og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre :D

Maskinen er; AMD Sempron 64bit 2600+ S-ATA Samsung hdd og Crossair 1x 512brikke OS er xp pro..

Tusen takk for en evt. hjelp :)

Endret av System
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det funket ikke :S æsj, nå lurer jeg på hva som kan være galt.. Har også prøvd systemgjennomrettning !

Om jeg formaterer C partisjonen (der windows ligger) tror dere det kan bli da? om det er virus vel å merke.. Og bør jeg ta det fra xp cd eller bare høyreklikke på c disken og trykke formater ?

Lenke til kommentar

Vel, det kan væra greit å få en forklaring fra windows om hva er feil.

Side du kan starte i sikker modus,

-start PC'n igjen me F8

-Velg Anable Boot Logging

Etter at den har prøvet seg på det

-Start med F8 igjen

-Velg Safe mode with command Prompt

Find ntbtlog.txt file i windows folder

Åpne den med Notepad. Den siste logging der kan gi en ca forklaring om hvor eller hva som stopper opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...