Brakara Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Litt mer info om kabelen: den ser omtrent slik ut (fra Komplett): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Eneste forskjellen er at kabelen som fulgte med har svart "tupp", og "tuppen" er også enda litt lengre. Mens jeg ser at andre kabler har mye mindre "tupp", som f.eks. denne fra MPX: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Hvorfor er det så stor forskjell på kablene? EDIT: kabelen som fulgte med ser omtrent slik ut (øverst til høyre i bildet): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): EDIT: skal "tuppen" bare berøre der det lyser rødt (jfr. bildet under), eller skal det smettes inn? Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Hadde forøvrig vært veldig fint om noen har erfaring med dette... Endret 12. oktober 2006 av Brakara Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 fått prøvd den ennå? Lenke til kommentar
Xerian Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg var å kjøpte meg det anlegget i går.. Fornøyd jeg syns det er bra og kraftig lyd og holder i masse vis for mitt bruk.. For det meste spilling på 360'en. Også ser det jo sinnsykt bra ut! Valget sto mellom det pioneer anlegget eller Z-5500, og valgte da førstnevnte fordi det ser bedre ut.. Tror ikke lyden er noe dårligere heller.. Brakara: Du må ta av tuppene på den optiske kabelen.. Det er en beskyttelses "kappe" utenpå.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kun positive ting å si om anlegget, Raigen? Har du et bilde av det plassert i huset ditt? Hvordan er kontrollsenteret? Kanskje jeg heller går for det i stedet for Z-5500, Det er jo 600 kr å spare = spill det. (Viva Piñata ) Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Brakara: Du må ta av tuppene på den optiske kabelen.. Det er en beskyttelses "kappe" utenpå.. 7059348[/snapback] Ja, fant ut av det igår. Utrolig flaut... så jeg tar en halvtime i skammekroken før jeg poster litt om min erfaring med anlegget. :!: Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Okay, først må jeg bare si at jeg ikke har fått plassert høytalerne slik de bør være enda, og har dessuten ikke brukt noe tid på å fin-innstille anlegget (finnes veldig mange forskjellige funksjoner for innstillinger). Men det jeg har gjort, var å bruke MCACC-systemet for å få automatisk innstilling, noe som jeg synes fungerte bra. Prøvde GRAW, og lyden her var skikkelig bra iforhold til det jeg er vant til (ikke spesielt overraskende da), med kuler som suste forbi meg o.l. Deretter satt jeg på Matrix DVDen, og det var bra trøkk her også. Eneste var at det var litt vanskelig å høre tale, men etter at jeg satt "Dialogue=MAX" (som er tale-forbedringsfunksjonen) på anlegget så ble det bedre. Den finnes i tre forskjellige modus: OFF, MED, og MAX hvor OFF er default. Det var også genialt at fjernkontrollen kunne brukes til Xboxen, slik at det ble enklere å bruke den som DVD-spiller. Som konklusjon så er det bare å si at anlegget holder i massevis for mitt bruk (og gleder meg til jeg får satt høyalerne slik jeg vil ha de). Om det er bedre eller dårligere enn Z-5500 vet jeg ikke, men jeg valgte det pga. det estetiske og er fornøyd med det. Forøvrig har anlegget 3 digitale innganger, hvor 2 er optiske og 1 er coax. Mer informasjon finner man hos Pioneer. Lenke til kommentar
Xerian Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 En av grunnene til at jeg kjøpte det var fordi det hadde to optiske innganger og da slipper jeg bytte hvis jeg skal koble til pcen og sånn, og ut ifra det en kompis sa så var det bare en på z-5500.. Har bare positive ting å si om det ennå.. Sånn som jeg har satt det opp sitter jeg litt skjeivt i forhold til høytalerne når jeg skal ha surround, men det fiksa den lett med MCACC Skal se om jeg får kasta ut ett bilde eller to etterhvert, må bare finne kameraet mitt.. Beste med det er jo at det står i stil med Xboxen da Sub'en ser spesielt bra ut syns jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Høres veldig bra ut Tror jeg går for det etter ferien min neste uke Og sleng ut noen bilder hvis du får til EDIT: Nå har **** meg mpx satt opp prisen til 2998 Endret 13. oktober 2006 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Ser at Papyrus selger den for 2599,- nå. Har dog ingen erfaring med den nettbutikken... http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1046515;c:36377 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Men det var vel slik at lyden i dette var så som så? Lenke til kommentar
Xerian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Syns ikke lyden er dårlig,er nok ikke like bra trykk i subben som på z-5500 men det passer meg bedre, liker ikke for mye bass. Men jeg er veldig fornøyd med det og syns ikke det er noe dårligere kjøp enn logitech sitt.. Min menig altså Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Lager liv i tråden her igjen jeg! Noen flere som har fått dette anlegget? Har virkelig lyst på det altså.. Ser på http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1046515;c:36377 at det koster 2101,- nå! Hmm.. Lyst på.. EDIT: Sorry.. Så at det 2101,- var uten moms. Sorry;P Endret 15. november 2006 av SuperJan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå