FenrisC0de Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Vel, fetteren min fikk seg nylig en ny laptop (han jobber i telenor), med Windows 2000 SP4. Ihvertfall, så prøver han å installere en Maxtor OneTouch II (som fungerte helt fint med forrige laptop). Alt går fint helt til installasjonen er ferdig og disken skal være klar til bruk. Skrur den på, og "new hardware found" dukker opp osv, men etter det skjer det lite, og det kommer ikke opp noen ny disk i My computer. Device Manager viser disken, men thats it. har prøvd å reinstallere både disken og programmvaren uten hell. Noen som har noen forslag? Takk.. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Han har ikke en nettverks disk eller noe? Har opplevd at hvis en nettverkdisk er på f.eks F: og en bruker en usb harddisk så for den også F: og da må du inn i diskbehandling å endre bokstav.... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du skal ikke bruke installasjonscd'en som følger med disken. Lager bare krøll Lenke til kommentar
valentino Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du sier disken blir funnet av device manager, men ikke av My computer. De gangene jeg har vært borti dette er det fordi hardisken ikke har fått tildelt bokstav. Jeg vet ikke hvordan man sjekker dette i W2K men i XP er det under administrative verktøy > diskbehandling. Er disken intern eller ekstern? mvh. Valentino Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Det er en ekstern disk.. Skal sjekke det med bokstavtildeling.. Angående installasjonscd'en så må nok denne installeres ettersom den inneholder en del ting som kreves for full funksjonalitet av hardisken. (som passord beskyttelsen osv).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå