Gå til innhold

Rush of Air - Valgets kvaler


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag hadde vi skidag på skolen, og jeg tok hva jeg selv synes er en knallbra bilde av en i klassen min som hopper på ski.

 

Jeg har nå to versjoner. En versjon som er voldtatt i PS, og en som knapt er endret i det hele tatt. Jeg trenger litt hjelp med hvilken jeg skal presentere. Altså, hvilket av disse gir det beste kunstneriske uttrykket?

 

 

Dette er den voldtatte versjonen. Her prøvde jeg meg bare litt fram for å prøve forskjellige teknikker for å fremheve et kunstnerisk uttrykk.

 

 

 

Dette er den "rene" versjonen. Her endret jeg smått på kontraster, pluss at jeg brukte "Selective Color" for å skape en sterk rødfarge på skiene.

 

Nå, hva er dommen? Det skal nevnes at dette er aller første gang jeg prøver å ta bilde av noe i bevegelse.

 

Om noen også hadde kunne gitt meg ideer/forslag til hva slags utsnitt jeg burde bruke, hadde dette også vært fint. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste drømmer jo om å få en så fin blå bakgrunn, så hvorfor du har redigert det slik at det isteden ser ut som at det er overskyet skjønte ikke jeg helt...  :hmm: Originalversjonen var i alle fall kjempeflott! :thumbup:

5755008[/snapback]

 

Hvorfor ha fin og blå himmel? Det er jo mye bedre å være kunsterisk og voldtatt i Photoshop :thumbup:

Originalversjonen er best ja!

Lenke til kommentar

Jeg takker for all kritikk. :)

 

Jeg liker orgimalversjonen men kunne tenkt meg at du fikk en litt annen vinkel. Hva med å få med hoppekulen, snøen etc men ikke trærne. Det hadde vært knas!

5755085[/snapback]

 

Vel, vanskelig å gjøre det nå. Er ikke bare-bare å finne perfekte forhold, dra en time og et kvarter med han fyren som hoppa, stille meg i snowparken og endre vinkelen. :p

De fleste drømmer jo om å få en så fin blå bakgrunn, så hvorfor du har redigert det slik at det isteden ser ut som at det er overskyet skjønte ikke jeg helt...  :hmm: Originalversjonen var i alle fall kjempeflott! :thumbup:

5755008[/snapback]

 

Hvorfor ha fin og blå himmel? Det er jo mye bedre å være kunsterisk og voldtatt i Photoshop :thumbup:

Originalversjonen er best ja!

5755389[/snapback]

 

Aner jeg et hint av sarkame i svaret ditt? Du trenger ikke å dra en allerede meningsløs diskusjon inn her. Takker allikevel for svaret ditt, da du også ga meg feedback på hva du syntes om bildet. :)

Lenke til kommentar

Det bildet du har redigert synes jeg synes jeg så finest ut faktisk, men bildet generelt var bra. Ikke noen spesiell spennende positur, men det ser ut som om han kjører slalom, rett og slett.. Skulle ønske jeg var så god med kameraet mitt.. :)

Edit: ****, halve titusene innlegget.. Hehe.. Det er en stor ære å få poste post nr. 5000 i denne tråden! :p

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Det var en ganske omfattende redigeringsprossess, og jeg husker ikke hele. Jeg kan allikevel nevne at jeg brukte Brightness/Contrast, Gradient Map og Selective Color. Jeg skjærte også ut hopperen for å få en annen type farge-effekt.

 

Takker for svar og kritikk. :)

 

Glisevask: Indeed er ikke posituren så spennende, men du kan banne på at kjøreren konsentrerte seg når han hoppet. ;)

Lenke til kommentar
Likte originalen best, det andre bildet ble for tamt.

 

Forøvrig et meget bra sportsfoto.

 

Edit: Lengre lukker og pan hadde gjort bildet mer fartsfyllt, men det er en krevende teknikk.

5757393[/snapback]

 

Takk for kritikk og tips. Skal prøve meg mer fram med sportsfoto, da jeg synes det er interessant å fange noe som beveger seg i høy hastighet. :)

Lenke til kommentar
Jeg liker orgimalversjonen men kunne tenkt meg at du fikk en litt annen vinkel. Hva med å få med hoppekulen, snøen etc men ikke trærne. Det hadde vært knas!

5755085[/snapback]

 

Vel, vanskelig å gjøre det nå. Er ikke bare-bare å finne perfekte forhold, dra en time og et kvarter med han fyren som hoppa, stille meg i snowparken og endre vinkelen. :p

 

 

hehe, skjønner jo det og det var nok ikke det jeg mente heller. Tenkte kansje som et tips til senere anledninger.

Lenke til kommentar
Jeg liker orgimalversjonen men kunne tenkt meg at du fikk en litt annen vinkel. Hva med å få med hoppekulen, snøen etc men ikke trærne. Det hadde vært knas!

5755085[/snapback]

 

Vel, vanskelig å gjøre det nå. Er ikke bare-bare å finne perfekte forhold, dra en time og et kvarter med han fyren som hoppa, stille meg i snowparken og endre vinkelen. :p

 

 

hehe, skjønner jo det og det var nok ikke det jeg mente heller. Tenkte kansje som et tips til senere anledninger.

5757513[/snapback]

 

Skjønte det også. ;) Tipsene skal bli tatt til følge. :)

Lenke til kommentar

Jeg likte også den redigerte versjonen best. De sterke blå fargene i orginalen ble litt for tamt for meg. Fargevalget i den andre ble litt mer spennende og spesielt.

 

Tror kanskje noen småskyer kunne vært litt interessant, men ikke for mange..

 

Totalt så var det et godt bilde, som jeg likte veldig godt.

Lenke til kommentar

På den siste versjonen bør du jobbe mer med å fjerne trærne, det er fortsatt masse rester og artifacts etter jobben. Personlig ville jeg latt dem være slik de er.

Ellers syns jeg resultatet ble bra, tøft med den knallblå himmelen. Faktisk kunne den tålt en enda mørkere og dypere blåfarge, bare bittelitt.. Men det kan kanskje bli litt mye av det gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...