Gå til innhold

Skjermkort til rundt 1500-2300

Zpac

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe til 2350 men syntes dette blir en smule mye for et skjermkort.

Noen som har noe annet å anbefale? Vet ikke om jeg trenger SLI eller ikke, har kansje lyst å ha muligheten for SLI seinere.

Er det sånn at det må være 2 identiske kort som står sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal kjøre SLI må du ha to identiske kort ja. 7800GT er ett VELDIG godt kort og de få kronene som skiller dette fra modellene under er kansje de kronene som skiller mest i hele verdenen av skjermkort. for de 200,- du betaler mer for 7800GT så dobler du kansje ytelsen i høy oppløsning og med mye AA.

7900GT er også ett kort som er verdt å se på da dette koster kansje 500,- mer og yter på 7800GTX nivå.

uansett så er begge kortene knallgode kort.

Lenke til kommentar

men si jeg kjøper Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe, men om et år når jeg kansje vil ha mer ytelse så må jeg kjøpe 1 Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe til da eller? Hvis det er gått ut av produksjon til da så er det jo liten vits. Man tar jo en liten risk. Eller må man bare ha et kort med 7800GT brikken?

Lenke til kommentar
men si jeg kjøper Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe, men om et år når jeg kansje vil ha mer ytelse så må jeg kjøpe 1 Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe til da eller? Hvis det er gått ut av produksjon til da så er det jo liten vits. Man tar jo en liten risk. Eller må man bare ha et kort med 7800GT brikken?

5754547[/snapback]

Ant. vil det være mulig å få tak i slike kort, men det lønner seg vel heller å selge det du har og kjøpe et nytt bra ett.

Lenke til kommentar

7800GT er hva du får mest for i den prisklassen så gå for det.

Ett år er ikke ekstrem tid for skjermkort så selv om du ikke får tak i nytt da er det alltids muligheter for brukt.

Det er samme risiko for å ikke få tak i ett til skjermkort senere selv om det er et billigere.

Lenke til kommentar
takk for den siden, men nå lurer jeg på noe nytt.....

Shappire 800Pro-AGP  VS  lub3D Geforce 7600 GT 256MB PCIe

Hvem er vinneren der da? Er det soleklart?

5754690[/snapback]

7600GT er klart bedre enn x800pro.

Edit: Sjekk denne tråden for tester.

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

jeg har x800 pro i den pcen jeg skal selge nå så jeg trenger egentlig ikke mer ytelse, men litt hadde jo ikke gjort noe. Men steget grafikk messig er det stort mellom 7600 GT og 7800GT i forholdt til pris steget? Ser 7600GT koster 1700+ og 7800GT koster 2400+. Er 600-700 kr vært det? I forhold til grafikken tenker jeg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...