Gå til innhold

Finner ikke S-ATA disk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop koplet min WDC 250Gb 16mb RAID edition S-ATA disk til hovedkortet og til strømmen, men verken BIOS eller Windows finner den :ermm:

Har 2 IDE disker fra før og et Abit KV8 Pro hovedkort, det støtter S-ATA, RAID osv.

Har lastet ned og installert drivere for S-ATA og RAID :yes:

Har ikke tenkt å formatere, skal ha XP på den ene IDE disken..

Noen som vet hvordan jeg får pcn til å finne disken?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har nettop koplet min WDC 250Gb 16mb RAID edition S-ATA disk til hovedkortet og til strømmen, men verken BIOS eller Windows finner den  :ermm:

Har 2 IDE disker fra før og et Abit KV8 Pro hovedkort, det støtter S-ATA, RAID osv.

Har lastet ned og installert drivere for S-ATA og RAID :yes:

Har ikke tenkt å formatere, skal ha XP på den ene IDE disken..

Noen som vet hvordan jeg får pcn til å finne disken?

Takk for svar  :)

5754236[/snapback]

Har du innstallert driveren for S-ATA kontrolleren ?

Lenke til kommentar

Ser ut til at den er vanlig S-ata 1 altså, men minner påfallende om noe en kamerat nylig opplevde.

Disken kom ikke opp samme hva han prøvde (den var til OS, så han prøvde bare bios) hos han, men hos en annen funka den fett. Han hadde også S-ata Hk. Viste seg at en jumper måtte brukes for å sette HD i S-ata 150 mbps modus (står oppå HD eller i manual), og da gikk det fint.

Også han hadde etAbit HK som nå ligger som demovare

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

dette minner en del om problemet jeg har akkurat nå. bygger en pc for en kompis og skal til å innstallere windows.

finner harddisken i bios, men windows innstallasjonen finner den ikke når velger å installere i windows menyen som kommer opp etter en stund med sånn maskinvare konfigurasjon osv.

dataen er bygd helt fra scratch og hovedkortet er et MSI K8MM3-V hvis det skulle være nødvendig å vite

håper en av dere med litt mer erfaring enn meg kan hjelpe meg ASAP:)

Endret av mg_martin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...