buskbjørn Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det oppstod for vel en eller to måneders tid siden at pcen sluttet å skru seg av på vanlig måte. Uansett om jeg trykker på Start-> Skru av i Windows, eller om jeg trykker på av-knappen på pcen. Nå må jeg bryte strømmen manuelt. Etter dette har jeg formatert pcen to ganger rett etter hverandre uten hell. Med en gang etter jeg har reinstallert windows fungerer det feilfritt, men en eller annen gang mens jeg installerer diverse andre programmer som Northon Internet Security, Office, Photoshop cs2, de nyeste skjermdriverene (ATi), det trådløse nettverkskortet, steam, battlefield 2, service pack 2 og mange andre programmer som jeg bruker til vanlig skjer denne feilen. Jeg er ikke helt sikker på når feilen inntreffer siden jeg ofte installerer flere programmer mellom hver restart (hvis ingen av programmene sier man skal restarte). Det hender allikevel at jeg får skrudd den av av og til, men da må jeg gjøre det før jeg har startet noen andre programmer enn de som starter automatisk ved oppstart. Har en Dell Dimension 8400 Seagate Barracuda 160GB Intel Pentium 540 3.2Ghz 2x512MB Minne ATi X800SE - nyeste drivere Windows XP Home sp1 (oppdatert via windows update til sp2) Dette er ikke det eneste problemet fordi jeg ofte har opplevd at mange programmer har problemer med å starte. Battlefield 2 feks. låser hele pcen når jeg starter det, og blir nødt til å skru av pcen. Men dersom jeg deaktiverer northon funker det som oftest. Kanskje det er Northon som er problemet? Takker for all hjelp! Bjørn Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Sjekk om du har kjørt alle oppdatéringer fra Windows update. Sjekk "power"-innstillingene i BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå