Gå til innhold

En bra (og billig) måte å ta opp egen musikk?

Kakofoni

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at hvis jeg skal vise frem mine "verker" må de som oftest vises i MIDI-format fordi jeg ikke får tatt opp "virkelig" musikk. Nå har jeg tenkt å gjøre noe med det. Nå vil jeg spille inn musikken min selv. Jeg tenkte noe slikt som kan koble instrumentene til PC'en og deretter spilles det inn via ett eller annet program.

Instrumentene er el-gitar, akkustisk gitar (mikrofon?), bassgitar, keyboard og evt. noen trommer (trommene vil jeg ikke spille inn selv, da jeg er litt for ustødig). Det hadde vært fint om dere nevnte hva jeg trengte for hvert instrument (+ pris), istedetfor å bare slenge på massevis av rart utstyr og en høy pris.

Jeg tenkte også på om jeg kunne skaffe noe som kunne brukes felles for gitarene (bortsett fra akkustisk) og keyboardet. Slik at jeg ikke trenger mange forskjellige ledninger for hvert instrument.

Siden dere har så mye kunnskap innen dette feltet, håper jeg på gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg" kjøpte for to år siden tror jeg en innspillings "boks" som kalles så mye som QuataFire 610.

Står litt om den her

Du kan koble til en Elektrisk gitar, og ta opp det du spiller med det musikk programmet som følger med (eller et annet om du foretrekker det. Som f.eks Cubase).

Husker ikke nøyaktig hvor mye den koster. Men det finner du sikkert ut om du er interisert.

Lenke til kommentar

du kan bare kjøpe en jack>minijack plugg (koster 30-40,-) og koble rett inn i mikrofoninngangen på dataen.. det funker fett..

regner med at du har ett eller annet innspillingsprogram, hvis ikke finnes ymse gratisversjoner.. f.eks Audacity (søk på google)

den pluggen kan du bruke til både gitar, bass og keyboard (om du har en stereokabel til keyboardet)

lykke til :)

Lenke til kommentar
du kan bare kjøpe en jack>minijack plugg (koster 30-40,-) og koble rett inn i mikrofoninngangen på dataen.. det funker fett..

regner med at du har ett eller annet innspillingsprogram, hvis ikke finnes ymse gratisversjoner.. f.eks Audacity (søk på google)

den pluggen kan du bruke til både gitar, bass og keyboard (om du har en stereokabel til keyboardet)

lykke til :)

5754411[/snapback]

Har en gammel versjon av Cubase og skal teste ut Audacity.

Toppers! Får skaffe meg en neste gang jeg er innom Lyd & Lyspartner.

EDIT: Forresten, om du har noen anelse... Kobler jeg bare til min vanlige jack til multieffekteren min (Dette er da elgitaren jeg snakker om), og tar en ny jack fra headphones og til pcen?

(Dvs... Gitar > Multieffekter - fra utgangen "headphones" > PC)

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Har en gammel versjon av Cubase og skal teste ut Audacity.

Toppers! Får skaffe meg en neste gang jeg er innom Lyd & Lyspartner.

EDIT: Forresten, om du har noen anelse... Kobler jeg bare til min vanlige jack til multieffekteren min (Dette er da elgitaren jeg snakker om), og tar en ny jack fra headphones og til pcen?

(Dvs... Gitar > Multieffekter - fra utgangen "headphones" > PC)

5754555[/snapback]

funker som bare rakkern det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...