kristoao Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 mangler de norske bokstavene æ ø å når jeg f.eks skriver på forum (IE) ellers så har jeg dem på msn notepad office osv. men må da skifte med alt shift for å kunne få frem snabelalfa (ja dette er skrevet på notepad) hvorfor? og hvordan fikse? Lenke til kommentar
roac Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 mangler de norske bokstavene æ ø å når jeg f.eks skriver på forum (IE)ellers så har jeg dem på msn notepad office osv. men må da skifte med alt shift for å kunne få frem snabelalfa (ja dette er skrevet på notepad) hvorfor? og hvordan fikse? 5754033[/snapback] Jeg mener å ha hørt at noen har hatt slike (syke) problemer i Windows Vista, men ellers har jeg ikke aning på hva som kan forårsake slike problemer. Men, du kan jo gå inn i Regional and Language Options i kontrollpanelet, dernest velge fanen Languages | Details | Language Bar, og så spesifisere at den skal vises. I så fall skal du kunne skifte språk ved å velge det i system tray, en liten blå firkant som viser hvilket språk som er aktivt. Merk: Dette er pr applikasjon, så om du velger et annet språk i f eks IE, vil det ikke ha noen innvirkning på evt andre programmer som kjører samtidig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Hadde eit liknande problem der ÆØÅ ikkje funka i Opera eller Office, men i Notepad virka dei. Maskina var innstillt på Norsk Nynorsk, men var likevel feil. Løysinga vart å slette alle dei andre språkene i regionale innstillingar, som roac nevnte, sjølv om ingen av dei var aktive eller i bruk så forsvant problemet ved å fjerne dei frå lista. Edit: Ved nærmare ettertanke var det ikkje det samme. I mitt tilfelle hadde Æ og Ø bytta plass i nokre program, men det er kanskje verdt eit forsøk likevel. Endret 14. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå