Gå til innhold

mangler de norske bokstavene

Anbefalte innlegg

mangler de norske bokstavene æ ø å når jeg f.eks skriver på forum (IE)

ellers så har jeg dem på msn notepad office osv. men må da skifte med alt shift for å kunne få frem snabelalfa

(ja dette er skrevet på notepad) :)

hvorfor? og hvordan fikse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mangler de norske bokstavene  æ ø å når jeg f.eks skriver på forum (IE)

ellers så har jeg dem på msn notepad office osv. men må da skifte med alt shift for å kunne få frem snabelalfa

(ja dette er skrevet på notepad) :)

hvorfor? og hvordan fikse?

5754033[/snapback]

Jeg mener å ha hørt at noen har hatt slike (syke) problemer i Windows Vista, men ellers har jeg ikke aning på hva som kan forårsake slike problemer. Men, du kan jo gå inn i Regional and Language Options i kontrollpanelet, dernest velge fanen Languages | Details | Language Bar, og så spesifisere at den skal vises. I så fall skal du kunne skifte språk ved å velge det i system tray, en liten blå firkant som viser hvilket språk som er aktivt. Merk: Dette er pr applikasjon, så om du velger et annet språk i f eks IE, vil det ikke ha noen innvirkning på evt andre programmer som kjører samtidig.

Lenke til kommentar

Hadde eit liknande problem der ÆØÅ ikkje funka i Opera eller Office, men i Notepad virka dei. Maskina var innstillt på Norsk Nynorsk, men var likevel feil.

Løysinga vart å slette alle dei andre språkene i regionale innstillingar, som roac nevnte, sjølv om ingen av dei var aktive eller i bruk så forsvant problemet ved å fjerne dei frå lista.

Edit: Ved nærmare ettertanke var det ikkje det samme. I mitt tilfelle hadde Æ og Ø bytta plass i nokre program, men det er kanskje verdt eit forsøk likevel.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...