Gå til innhold

Gratis virusprogram..?


vegge

Anbefalte innlegg

Har en bestefar som kjører AMD Duron 1.0GHz :grin:

Uansett, han fikk Norton Antivirus med i et Telenorabonnement, men skal nå bytte til noe billigere. Regner med at den Norton-pakken går ut etter et år, og lurer i den sammenhengen på om det finnes et bra antivirusprogram som kan erstatte Norton Antivirus.

 

Alternativene blir jo:

Internettabonnement m/ antivirusprogram = dyrt og unødvendig

Freesurf-ting + Norton Antivirus = 500 penger

Freesurf-ting + gratis antivirus = billig/"gratis"

 

Måten han fikk Norton gratis på, var ved nedlasting fra Telenors hjemmesider. Altså har han ei exefil på maskinen. Vet noen om denne kan installeres på nytt etter at abonnementet hans er ute? Programmet/oppdateringsmulighetene går vel ut etter ett år, men går det kanskje an å legge inn exefila på nytt? Noen som vet?

 

Bare for å gjenta hovedspørsmålet for min bestefar;

Finnes det et gratis antivirusprogram som fungerer omtrent like bra som Norton Antivirus? I så fall hvilket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-23 18:32, skrev Solaris:

AVG -


Har kjørt dette en stund, fungerer veldig bra.

Om det er like bra som Norton AV er ikke lett å si, men ta en titt da vel...



Solaris


 

Enig.

Det har fersket flere virus i real-time hos meg.

Veldig fornøyd..

 

Jeg har blitt på-tvunget Panda antivirus på jobben nå, og foretrekker klart AVG.

Langt enklere å kontrollere, og bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Ja, er du 100% sikker på det? Har selv gjort dette med en versjon som jeg ikke hadde skaffet på lovlig vis, men her er det jo snakk om ei exefil lastet ned fra telenor.no..

 

Og dessuten kom jeg akkurat på at bestefar sikkert ønsker å gjøre det lovlig. Han har jo betalt for all annen programvare.

 

Men hvis noen har vært borti denne exefila som jeg snakker om, så hadde det vært interessant å vite det uansett.

 

Har notert meg AVG - tror sikkert ikke bestefar trenger noe bedre. Han er ikke akkurat avhengig av Internett, men vi liker jo å beskytte oss selv mot Klez og andre ekle ting.. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-23 18:48 ]

Lenke til kommentar
Quote:


havegg skrev (2002-09-23 18:07):

Har en bestefar som kjører AMD Duron 1.0GHz
:grin:
Uansett, han fikk Norton Antivirus med i et Telenorabonnement, men skal nå bytte til noe billigere. Regner med at den Norton-pakken går ut etter et år, og lurer i den sammenhengen på om det finnes et bra antivirusprogram som kan erstatte Norton Antivirus.



Du kan kjøpe et års virus via norton sine sider, Tror du betaler 3-5 dollar for et år om gangen, Så bestefar din kan bare bruke norton antivirus om han vil.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...