inaktiv000 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Noen som vet hvordan dette gjøres? Har bare sett på filinnholdet, og det ser ut som et slags binærformat.. Må man bruke systemkall osv, eller finnes det en standard "syntaks"? Edit: fant denne, så det virker ikke vanskelig å lage i Java hvertfall. Det hadde uansett vært greit å kunne gjøre dette enklere, f.eks. dersom det finnes innebygde kommandolinjeprogrammer i Windows. Anyone? Endret 14. mars 2006 av cecolon Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Før du sier litt tydeligere hva du vil frem til, så ville man da bare kunne svare 'høyreklikk->lag snarvei' ? Kan selvfølgelig hende at jeg misforstår, nå, da Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Tja, siden innlegget ligger under Generell/annen programmering, er det vel underforstått at jeg ønsker å gjøre dette ved hjelp av programmering Men det er ikke viktig lenger, fant ut at programmet jeg ville bruke dette i ikke hadde det jeg trengte uansett. Lenke til kommentar
ieei Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Noen som vet hvordan dette gjøres? Har bare sett på filinnholdet, og det ser ut som et slags binærformat.. Må man bruke systemkall osv, eller finnes det en standard "syntaks"? I C++ gjør jeg det i COM med ShellLink. Gjorde et raskt søk og fant denne artikkelen: http://www.codeproject.com/win32/makelink.asp Håper dette løser problemet ditt. Hvordan du får til dette i java er jeg ikke sikker på. Kanskje lage en egen DLL og kalle den fra java med noe native greier. Jeg har ikke helt oversikt over java så dette er bare en gjetning. Haakon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå