frank_jarle Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har akurat kjørt Active Partition Recovery, funket helt utmerket. Selv om jeg hadde mistet eller at partisjonen var blitt korrupt så kunne den fremdeles se de fysiske filene som lå på aktuell partisjon. However, etter at jeg nå har gjennopprettet partisjonen Extended (232GB) | ----NTFS (197GB) | ----FAT32/NTS(37GB, tidligere mistet Partisjon Table) Når jeg nå kommer inn i windows så spør den meg om jeg vil formatere disken, men betyr ikke det at jeg da mister filene som er på disken? Eller betyr det bare at dataen blir tilgjengelig. Vil gjerne ha svar fra noen som har erfaring med dette, eller med håndpå hjerte og sikkerthet kan si at jeg bare skal formatere disken for å få tilgang til dataen som ligger der. Haster. Takker for all hjelp Frankie Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei. Altså, Når du formaterer en Harddisk, så vil jo filene som ligger på harddisken bli borte. Det er litt logisk egentlig. Du kan jo seff få tilbake filene om du formaterer harddisken også, men dette tar jo som kjent litt tid. Det du kan prøve er å sette den aktuelle disken inni en annen pc og se hva som skjer da. Om den finner filene da. Men altså, om du formaterer disken vil filene bli borte i teorien. Lykke til. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Akurat som jeg trodde. Vel nå har jeg fått tak i et verktøy som heter NTFS4DOS som er bare helt genialt, den klarer å lese filene på den partisjonen som windows venter at jeg skal formatere. Så jeg tenkte jeg skulle bruke "copy" eller "xcopy" kommandoen til å bare kopiere filene tilbake til c-disken. men den gang ei, jeg finner ikke ut hvilken kommando jeg skal bruke, jeg var jo så god med dette i gamle DOS dager.... noen forslag? Ellers har jeg også lagret filene i ett Ghost image, noen som vet om det finnes programvare som kan lese filer som ligger på et ghost image...Tenker da på noe grafisk program, bortsett fra Ghost da.. Frankie Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Siden windows ser ikke filene vil agså dos commandoer har ikke noe effekt, ikke sant? Det beste løsning siden du er er i ferd med "copy" som du sier ,er å bruke prog som Recover my files eller noe sånt, og når progarmmet har funnet alle filene, så lagrer du i C:\ eller en annet disk som du har. Siden det gjelder om mange GB så ville jeg kople til en disk til. Alle recoverd files da vil væra tilgjengelig slik at du går gjennom og lagrer de som skal lagres og kaste alt annet som følger med, som system configurasjon filer ,RESTORE folder med mye rart osv,osv. Har Litte erfaring med Active Partition Recovery, og hvordan behandler data som den rekonstruere. Når du bruker en recovery prog så lagre du data som blir funnet i en annen disk. Da windows hvil se alt. Og før du formatere disken som er distre så kan du recover mange ganger, til du er sikker at du har fått med alt. Det var heile poenget mitt. Endret 14. mars 2006 av wiberos Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Vel tingen er at jeg nå bruker NTFS4DOS, som faktisk ser hele disken (selv om windows ikke kan se denne). Dermed kan jeg bruke Xcopy, jeg kjører en xcopy h:\*.* c:\hdsk\ /E/S men det eneste jeg får kopiert er 3 filer som ligger i rota på h-disken. Jeg har også prøvd å plassere meg i en annen disk for å se om det hadde noen innvirkning men det gjorde det ikke. Frankie Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Vel tingen er at jeg nå bruker NTFS4DOS, som faktisk ser hele disken (selv om windows ikke kan se denne). Dermed kan jeg bruke Xcopy, jeg kjører en xcopy h:\*.* c:\hdsk\ /E/S men det eneste jeg får kopiert er 3 filer som ligger i rota på h-disken. Jeg har også prøvd å plassere meg i en annen disk for å se om det hadde noen innvirkning men det gjorde det ikke. Frankie 5755333[/snapback] Ja det er ikke så lett. Endret 15. mars 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå