Gå til innhold

Finne ut av "skjult" nummer!?


Anbefalte innlegg

Hei... vetikke om dette er rett sted å poste men jeg har et spørsmål.. er det mulig å finne ut hvem som

eier et nummer som jeg ikke klarer å spore opp på telefonkatalogen.no

og lignende sider.. de har tydeligvis ikke oppført alle nummer.

Er ganske viktig ;P har altså nummeret, men vet ikke hvem vedkommende er.

 

Takker for alle svar :)

moonscape

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I see.. var det jeg fryktet for. Ser du skriver (på fasttelefon) men det gjelder vel

også mobiltelefonnummer eller?.. har et mobilnummer jeg også som ikke er oppført i telefonkatalogen men...

Men er det ikke slik at det går ann å finne ut hvor i landet abonnementet stammer fra ved å se på de to første sifferene da? Eller er jeg helt på jordet nå ;P

starter hvertfall på 4024.... ;P bør vel kanskje ikke skrive opp hele nummeret hehe.

 

Edit: njoa, men tror ikke jeg har noen grunn til å politianmelde dessverre ;P

Endret av Moonscape
Lenke til kommentar

Mente at en betaler for å for å få fasttelefon-nummeret hemmelig, på mobil er det jo noe en fikser selv. Det at du har et nummer som ikke registrert i tlfkatalogen skyldes vel at du da heller ikke har registrert deg med navn til teleselskapet ditt, eller? På mobilnummere kan en ikke finne ut hvor i landet en kommer fra, bare hvilken teleleverandør en har.

Lenke til kommentar
når det ikke er skjult nummer så er vel det lureste du kan gjøre å ringe opp igjen.... i alle fall om du ikke vil anmelde smile.gif

joda, har prøvd det, men personen vil av en eller annen grunn ikke oppgi hvem han/hun/de er ;)...

 

  trådstarter kan jo for eksempel prøve å bytte ut de to siste sifrene med null og se hvem det er registrert på. det er godt mulig at det nummeret som har prøvd å ringe er et internummer og disse ligger som regel ikke inne på feks Opplysningen....

 

takker for tips, men desverre hjalp ikke det heller :p.. kan vel like gjerne gi opp hehe ;P

 

takker for alle svar så langt :) thx!

Lenke til kommentar
På mobilnummere kan en ikke finne ut hvor i landet en kommer fra, bare hvilken teleleverandør en har.

5754023[/snapback]

Det kan ikke se det heller. Etter at portering ble mulig har du "ingen" anelse om hvilken operatør som har nummeret. ("" fordi det vil være større sannsynlighet for at den tilhører operatøren som opprinnelig hadde nummerserien).

 

Et nummer som starter på 4024 er så vidt jeg vet (forsket litt på tlf.no) nummer som brukes til IP-telefoni. Ettersom de ikke står oppført som mobiltelefon, og siden de tilhører folk fra hele landet.

Lenke til kommentar

Selv om nummer ikke ligger tilgjengelig på opplysningstjenestene, så behøver ikke det å bety at nummeret ikke er registrert på navn hos operatør.

Man kan selv velge om man vil ha nummeret tilgjengelig på opplysningstjenestene eller ikke. Noen er avhengig av å ha det og andre er avhengig av å ikke ha det.

Det koster forøvrig ikke noe hos mobiloperatørene.

Lenke til kommentar

Svar til siste innlegg:

Alle må i følge nye regler fra post og teletilsynet har registrert et navn hos operatør.

Stemmer at det ikke koster noe å ikke bli oppført i telefonkataloger (elektronisk og papir), men tjenesten "hemmelig nummer" koster som regel penger.

Lenke til kommentar

"Hemmelig nummer" hos NetCom koster 100 kr pr år og 250 kr i innmelding.

Men det er mye mer omfattende enn å reservere seg mot nummeropplysning da. Ingen informasjon utgis om abonnementet over telefon og ingen endringer kan gjøres ved å ringe kundesenteret. Det må gjøres via Min Side eller sendes skriftlig (brev/fax)

 

Mange kaller det "hemmelig nummer" når de ikke har nummeret reg. på opplysningstjenestene da, hvilket vil bli terminologisk litt feil.

Lenke til kommentar
Har man hemmelig nr hos netcom er det svært vanskelig tilogmed for forhandler å få tak i informasjon rundt aboet ditt - dette kan bety problemer dersom du er glad i å kjøpe subsidiert telefon :).

5761173[/snapback]

Ja, jeg husker at det var en på jobben min som jobbet i en hemmelig avdeling i politiet og jeg fant ikke ut noen verdens ting... ingen adresse eller noe så jeg måtte sende inn manuell bestilling.

 

Men bra er det jo at det virkelig er skjult hvis det skal være det også da...

Lenke til kommentar
Et nummer som starter på 4024 er så vidt jeg vet (forsket litt på tlf.no) nummer som brukes til IP-telefoni. Ettersom de ikke står oppført som mobiltelefon, og siden de tilhører folk fra hele landet.

 

402 00 000 402 49 999 GSM med tilleggstjenester, Sense Communications int. AS

 

 

http://www.npt.no/pt_internet/e_164/nummerplaner.html

Her ser dere oversikt over hvilke operatører som hadde et telefonnummer originalt.

 

 

http://www.npt.no/portal/page?_pageid=121,...-2005-MSW-E.doc

Har du landskoder.

Lenke til kommentar
Når du har nummeret er det ikke hemmelig nummer :)  Og når det ikke er hemmelig er det registrert i databasene. Hvis jeg ikke tar feil burde det være mulig å få ut navnet fra opplysningen.

5784377[/snapback]

Han har jo søkt i opplysningen sier han.

Selv om det ikke er hemmelig kan noen ha reservert seg mot oppføring i elektroniske telefonkataloger og da hjelper det ikke å ringe opplysningen.

Lenke til kommentar

oro2,

 

Folkene på opplysningen (1881) bruker ikke internett. Sålenge nummeret ikke er hemmelig er det tilgjengelig for opplysningen selv om det ikke er oppført i noen kataloger. Men nå er det vel ikke alle IP-telefonioperatørene som er like flinke til å følge opp pliktene sine, så det kan selvsagt godt være at de ikke har det på opplysningen heller.

 

Når noen har hemmelig nummer får du ikke se det i displayet når de ringer til deg, derfor er ikke dette et hemmelig nummer, og alle nummer som ikke er hemmelige skal finnes hos opplysningstjenestene.

Lenke til kommentar
oro2,

 

Folkene på opplysningen (1881) bruker ikke internett.  Sålenge nummeret ikke er hemmelig er det tilgjengelig for opplysningen selv om det ikke er oppført i noen kataloger.  Men nå er det vel ikke alle IP-telefonioperatørene som er like flinke til å følge opp pliktene sine, så det kan selvsagt godt være at de ikke har det på opplysningen heller.

 

Når noen har hemmelig nummer får du ikke se det i displayet når de ringer til deg, derfor er ikke dette et hemmelig nummer, og alle nummer som ikke er hemmelige skal finnes hos opplysningstjenestene.

5790907[/snapback]

 

Dette er ikke helt riktig.

Dersom en kunde har reservert seg mot oppføring i opplysningen, så har han det.

1881 eller andre har da ikke denne informasjonen.

Når det gjelder telefonileverandører, så legger ikke disse ut informasjonen

du finner hos opplysningstjenestene. De gjør den tilgjengelig (eller ikke

dersom noen har reservert seg), slik at det

er opplysningstjenestenes ansvar og hente dette inn.

Uansett så kan ingen operatører levere ut opplysninger på kunder med

hemmelig nummer uten politianmeldelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...