Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc fryser ved oppstart

Anbefalte innlegg

Slår på pc.. kommer igang litt. stopper opp da den kommer til å vise et enkelt grafikkbilde av Corcell MSI(hovedkortet)

Win starter ikke i heletatt.

har formatert disken idag og lagt inn xp sp2.

De kom seg igang for noen minutter siden.

har noen forslag?

Edit:

Nå står det:

Intel UNDI, PXE-2.0

For realtek RTL 8110s/8169S gigabit ethernet controller

Client mac addr: 00 11 09 65 EC 29 GUID 0000000-00000-00000 (osv med nuller)

DHCP..../

PXE-E53 No boot filename recived

PXE- MOF exiting PXE ROM

mvh

Endret av Fnatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har du flere rambrikker en, EN i kassa di? Isåfall, om du har 2 stykker. Prøv å ta ut den ene og se hva som skjer da. Har du klokka CPU, Ram eller Skjermkort? Hvis ja, bør du prøve å klokke dem tilbake igjen. Er CPU`en varm? Blir det gennerelt varmt inni maskina?

Hva er hardwaren din?

Har du noen vifter inni kabinettet?

Lenke til kommentar
Hei. Har du flere rambrikker en, EN i kassa di? Isåfall, om du har 2 stykker. Prøv å ta ut den ene og se hva som skjer da. Har du klokka CPU, Ram eller Skjermkort? Hvis ja, bør du prøve å klokke dem tilbake igjen. Er CPU`en varm? Blir det gennerelt varmt inni maskina?

Hva er hardwaren din?

Har du noen vifter inni kabinettet?

5753890[/snapback]

har en rambrikke,ikke klokka, ikke h;y cpu temp. ingen ekstra vifter

Str;mfors. 300w

MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754 SATA/ATA, GbLAN, ATX, LYD

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Crucial PC4000 BallistiX DDR 512MB CL2,5 Non-parity, 2.8V, 32Meg x 64, 184pin

Gainward GeForce FX5200 256MB DDR AGP, "PRO/680TV-DVI",Tv-Out, Retail

Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

(bør jeg skifte til en større strømfors. om jeg skal kjøre 2Hdisker?)

Edit> kan det være noe så enkelt som IDE kabelen til disken? byttet den og fikk start på rukklet igjen

Endret av Fnatt
Lenke til kommentar

Ja, kan jo være det da. Tja, Strømforsyninga, er kanskje litt i minste laget. Vet ikke helt. Kjørte selv en Fortron 250 watt på en 2.8 GHZ med 512 MB ram, 2x120 GB IDE Disker. GeForce4 Ti4200 128 MB ram. Plextor DVD Brenner og LiteON DVD Rom.

Jeg følte meg iallefall aldri trygg med den pc`en, men den het jo Fujistsu Siemens da, så det var ikke SÅ rart egentlig :p.

Har du mulighet kan du kanskje bytte IDE Kabel, hvis pc`en fortsatt ikke oppfører seg særlig bra kan du prøve å bytte PSU om du har mulighet.

Normalt skal vel for liten PSU forårsake Restarting/Bluescreen da men.

Hadde noe av det samme problemet på min gamle pc. Den pc`en som jeg skrev overfor. Den drev og restarta og stod i ganske ofte. Prøvde først og bytte Kabinett, PSU og CPU Vifte, men det funka dårlig. Hører med til historien at jeg aldri prøvde å bytte IDE Kablene da men :p.

PC`en min frøys ikke, den bare restarta eller gikk i blåskjerm.

Lenke til kommentar
Ja, kan jo være det da. Tja, Strømforsyninga, er kanskje litt i minste laget. Vet ikke helt. Kjørte selv en Fortron 250 watt på en 2.8 GHZ med 512 MB ram, 2x120 GB IDE Disker. GeForce4 Ti4200 128 MB ram. Plextor DVD Brenner og LiteON DVD Rom.

Jeg følte meg iallefall aldri trygg med den pc`en, men den het jo Fujistsu Siemens da, så det var ikke SÅ rart egentlig :p.

Har du mulighet kan du kanskje bytte IDE Kabel, hvis pc`en fortsatt ikke oppfører seg særlig bra kan du prøve å bytte PSU om du har mulighet.

Normalt skal vel for liten PSU forårsake Restarting/Bluescreen da men.

Hadde noe av det samme problemet på min gamle pc. Den pc`en som jeg skrev overfor. Den drev og restarta og stod i ganske ofte. Prøvde først og bytte Kabinett, PSU og CPU Vifte, men det funka dårlig. Hører med til historien at jeg aldri prøvde å bytte IDE Kablene da men :p.

PC`en min frøys ikke, den bare restarta eller gikk i blåskjerm.

5754201[/snapback]

ok takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...