wilbur626 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har en stakkarslig xbox som har blitt slengt inn i et skap etter 360ens inntog i hjemmet. Da 360 mangler mulighet til å spille av diverse filmformater (jeg har selvfølgelig rippet DVD samlingen min, og lagret den som DivX/Xvid), har jeg sett litt på mulighetene for å lage et aldri så lite mediasenter ut av den gamle boxen. Spørsmålet mitt til dere hardcore xbox moddere er da : Hvilken av de utallige chippene bør jeg velge ? Det eneste jeg bryr meg om, er mediasenter funksjonalitet, og ikke om piratkopierte spill kan spilles på Live (Fyfy). Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 For ditt bruk så kan du bare velge det billigste tilbudet du finner.. Alle chipper som koster litt er mest ment for mer avanserte brukere og har funksjoner de aller fleste aldri bruker. Bruker selv modifisert xbox her til streaming og det fungerer glimrende. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ja kjøp de billigeste du finner... Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har sett på DuoX2, som koster 239,- hos xunlock.no. Er denne grei nok ? Hva slags dashboard anbefales forresten ? Jeg ønsker meg ett som er så "slick" som mulig, med minst mulig dritt og max brukervennlighet. Kan må få boxen til å boote rett inn i xbox mediacentre ? Haha, mange spørsmål på en gang her... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det er xbox mediacenter som er best dashboard om den kun skal brukes til film og musikk osv. Jeg har selv modifisert fil i min xbox til å boote rett i xbox mediacenter, om de som chipper for deg ikke gjør det så er det ikke vanskelig å gjøre selv. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 hvis du bare skal se film holder det vel med en bios-flash. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 hvis du bare skal se film holder det vel med en bios-flash. 5753812[/snapback] Fortell fortell Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Bios flash er det samme som softmod, at det er den originale biosen som blir modifisert. Med tanke på at det er ca samme pris for flashing og chipping vil jeg si du får mest for chip.. Edit: en fordel til med chip er at du kan fikse bisoen selv i etterkant om du klarer å ødelegge den mens med flashing så må den sendes inn og flashes på nytt. Endret 14. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Da går jeg for DuoX2. Er installasjonen av dashboard og mediacenter noe hokuspokus ? Holder det med normal EDB kompetanse ? Hvilket dashboard anbefaler dere ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det er xbox mediacenter som er best dashboard om den kun skal brukes til film og musikk osv.Jeg har selv modifisert fil i min xbox til å boote rett i xbox mediacenter, om de som chipper for deg ikke gjør det så er det ikke vanskelig å gjøre selv. 5753789[/snapback] Quoter meg selv som svar på dash. Xbox scene har tutorials om modifisering, det er også Faq om modding av xbox her på forumet. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Bios flash er det samme som softmod, at det er den originale biosen som blir modifisert.Med tanke på at det er ca samme pris for flashing og chipping vil jeg si du får mest for chip.. Edit: en fordel til med chip er at du kan fikse bisoen selv i etterkant om du klarer å ødelegge den mens med flashing så må den sendes inn og flashes på nytt. 5753830[/snapback] en softmod koster ingenting om du gjør det selv. du kan også rette opp en evt feil du har gjort selv. en chip koster uansett. men om man ikke er helt stødig på området er det kanskje lurt å sende inn, og da er det vel like greit å få den chippa. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Softmod krever visstnok minnekort og en spesiell save osv, så det er ikke lett.. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 duox2 er en god chip. Styr ivertfall unna ALLADIN EXTREME. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har en alladin chip her, funker 100%, aner ikke hvilken versjon.. Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Duox2 med xbmc som dash høres veldig ut som det du vil ha ja, billig er det også Funker som pokker hos meg, film, musikk, spill, alt sammen For installasjonsveiledning til xbmc er det mange tutorials og generelle tips på nevnte xboxscene.com og xboxmediacenter.com Endret 15. mars 2006 av d-s-j Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Bios flash er det samme som softmod, at det er den originale biosen som blir modifisert.Med tanke på at det er ca samme pris for flashing og chipping vil jeg si du får mest for chip.. Edit: en fordel til med chip er at du kan fikse bisoen selv i etterkant om du klarer å ødelegge den mens med flashing så må den sendes inn og flashes på nytt. 5753830[/snapback] :!: Søk på google, og gjør det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå