Gå til innhold

ImageMagick: thumbnails av alle bilder i en folder


Anbefalte innlegg

Jeg har en folder hvor det ligger to sorter bilder. Begge er .jpg, men de er enten xx*yy pixler, eller yy*xx pixler (tror xx=2272 og yy = 1774). Kunne noen klart å hjelpe meg med et skript som lagde thumbnails i størrelse 96*128 eller 128*96 av disse, da i enten .gif eller .jpg? Alle bildene heter img_XXXX.jpg, og thumbnails kan lagres f.eks. med samme navn i en underfolder 'thumbs' eller bare få _thumb hektet på inni filnavnet.

 

Jeg klarer meg med convert for å få laget en thumbnail, men klarer ikke lage flere. Har prøvd mogrify, men nå tror jeg at jeg har gitt opp den og må prøve meg på et skript (batch?).

Kjører under windows, med IM versjon 6.2.6-4-Q16 fra binærinstallasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noen eventuelt har en annen måte å få laget thumbnails av alle bildene i en folder kunne det også blitt meget vennlig tatt imot, i og med at dagens løsning innebærer at folk som sitter på alt fra ISDN til 10 Mb/s må laste ned godt over 100 MB i bilder enten de vil eller ikke.

 

edit: jeg fant meg noe shareware-møkk som klarte å gjøre det jeg var ute etter, men om noen klarer det i ImageMagick vil jeg fremdeles bli blid.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...