JohnRichard Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei! Finnes det en enkel måte å sette fokus på f.eks ett input text-element i det siden lastes? Bruker i dag JavaScript, men liker serverside mye bedre enn clientside, slik at det fungerer også for de som ikke har/har deaktivert Java. Lenke til kommentar
backup Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei! Finnes det en enkel måte å sette fokus på f.eks ett input text-element i det siden lastes? Bruker i dag JavaScript, men liker serverside mye bedre enn clientside, slik at det fungerer også for de som ikke har/har deaktivert Java. 5753608[/snapback] Her har du et eksempel med tre tekstbokser, der fokus settes i den midterste: <head> <script> function g() { f2.focus(); } </script> </head> <body onload="g();"> <input type=text name = f1 size = 10> <input type=text name = f2 size = 10> <input type=text name = f3 size = 10> </body> Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Er ikke dette også Java da ? Jeg bruker allerede en Javaløsning. Lenke til kommentar
backup Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Såvidt jeg vet går det ikke med asp- eller asp.net v1-serverscript iallfall. Kanskje asp.net v2 gir muligheten, men det vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Takk for utfyllende svar Java it is then Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Såvidt jeg vet går det ikke med asp- eller asp.net v1-serverscript iallfall. Kanskje asp.net v2 gir muligheten, men det vet jeg ikke noe om. 5758240[/snapback] Dette må gjøres på klientsida uansett, gjennom javascript eller evt. vbscript(kun IE), så da må asp.net v2 evt spøtte ut javascript for at dette skal gå Takk for utfyllende svar Java it is then 5760400[/snapback] Javascript it is then. Java is Not JavaScript JavaScript is Not Java Endret 15. mars 2006 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå