MasterOfDisaster Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 hvor gammel må en bil være for at det er en veteran bil? Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 hvor gammel må en bil være for at det er en veteran bil? 5753556[/snapback] Mener det er 30år Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 takker:D.. er det noe om at man ikke kan være 18 å ha veteran?eller har ikke det noe å si? Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du kan fint være 18 og kjøre veteranbil. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 tenkte på at den er registrert på meg? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Går fint det.. Lurer på å kjøpe veteran selv Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Går fint det.. Lurer på å kjøpe veteran selv 5753813[/snapback] Jepp. Bare vær klar over at de svært gunstige veteran-forsikringene som finnes stiller visse krav til maks kjørelengde, at bilen ikke brukes til hverdags, forsvarlig oppbevaring etc etc. Min 1968 Volvo 164 koster meg 700,- i året å full-forsikre som veteran hos Sparebank1, med begrenset kjørelengde etc. Melder man seg inn i en veteranklubb kan man få spesialforsikring via bla Tennant, man skal da ha vært medlem i ett år først, samt levere bilder og annen dokumentasjon på bilen. Bilen skal også besiktes av en representant fra veteranklubben. Det stilles av og til krav om montert hovedstrømbryter. Man er selvsagt ikke nødt til å tegne veteranforsikring med disse vilkårene. Lenke til kommentar
stgbrt Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Eier to veteranbiler selv! Ingen forsikringsselskap tegner veteranforsikring uten en totalforsikring eller annen bilforsikring. Betaler henholdsvis 1200 og 600 med full kasko. (Egentlig poengløst men likevel) Mitt selskap (Vesta) nevner ingenting om begrenset kjørelenge. Noe som vanligvis er 5000km i året. Bilene ble kjøp for 8000 og 9000 kr. Selve skruprisen, forsikring og veiavgiften gjør det langt mer lønnsomt for meg med min beskjedne bilkjøring å kjøre veteran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå