Gå til innhold

Hjelp til ICO (PS2)


Denim

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hvordan dreper man "skyggespøkelsene" i ICO?

Jeg løper rundt og deler ut slag i en evighet, men de spretter jo bare rett opp igjen.. Har klart å ta noen få, etter å ha langet ut noe som virker som hundrevis av slag! :mad:

Er det en spesiell metode man må bruke for å ta de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Hvordan dreper man "skyggespøkelsene" i ICO?

Jeg løper rundt og deler ut slag i en evighet, men de spretter jo bare rett opp igjen.. Har klart å ta noen få, etter å ha langet ut noe som virker som hundrevis av slag!  :mad:

Er det en spesiell metode man må bruke for å ta de?

5753265[/snapback]

De er ganske grei å ta når man kommer inni det. De fleste dør vel av en tre-fire slags kombo. Tror kanskje du må ta dem med kombo, altså at enkle slag ikke funker på dem. Lenge siden sist jeg spillte det.

Lenke til kommentar
Ok, takker!

Hvordan tar man en kombo da, må man trykke visse knapper i riktig rekkefølge?

5753408[/snapback]

Nei, man må bare trykke på slå-knappen med riktig timing mellom slagene. Hvis jeg husker riktig så må man vente til slaget er nesten ferdig, og så trykke igjen. Hvis du gjør det for fort eller sakte går det ikke. Tror det er tre eller fire trykk før man har gjort komboen ferdig. Er ganske så enkelt når man først får teken på det.

Lenke til kommentar
Ok, takker!

Hvordan tar man en kombo da, må man trykke visse knapper i riktig rekkefølge?

5753408[/snapback]

Nei, man må bare trykke på slå-knappen med riktig timing mellom slagene. Hvis jeg husker riktig så må man vente til slaget er nesten ferdig, og så trykke igjen. Hvis du gjør det for fort eller sakte går det ikke. Tror det er tre eller fire trykk før man har gjort komboen ferdig. Er ganske så enkelt når man først får teken på det.

5753450[/snapback]

 

Kult! Det skal jeg prøve litt senere i kveld! :thumbup:

Tusen takk for hjelpen! :cool:

Lenke til kommentar
Ok, takker!

Hvordan tar man en kombo da, må man trykke visse knapper i riktig rekkefølge?

5753408[/snapback]

Nei, man må bare trykke på slå-knappen med riktig timing mellom slagene. Hvis jeg husker riktig så må man vente til slaget er nesten ferdig, og så trykke igjen. Hvis du gjør det for fort eller sakte går det ikke. Tror det er tre eller fire trykk før man har gjort komboen ferdig. Er ganske så enkelt når man først får teken på det.

5753450[/snapback]

 

Kult! Det skal jeg prøve litt senere i kveld! :thumbup:

Tusen takk for hjelpen! :cool:

5753480[/snapback]

Ikke noe problem. Bare bra at fler folk spiller Ico! :cool:
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd i en times tid på 2 fiender, og har kommet til konklusjonen at dette må være det mest frustrerende jeg har vært borti på lenge! :(

Problemet er jo at når jeg trykker 1 gang på firkant, så løper jeg jo et par meter bortover (stanger med hornene), og da står jeg jo ikke ved siden av fienden lenger.

(Det hjelper jo heller ikke at fiendene flakser opp i lufta hele tida)

Klarer heller ikke å få til noe som kan se ut som en kombo.

Omtrent hvordan ser det ut, når man tar en vellykket kombo?

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd i en times tid på 2 fiender, og har kommet til konklusjonen at dette må være det mest frustrerende jeg har vært borti på lenge! :(

Problemet er jo at når jeg trykker 1 gang på firkant, så løper jeg jo et par meter bortover (stanger med hornene), og da står jeg jo ikke ved siden av fienden lenger.

(Det hjelper jo heller ikke at fiendene flakser opp i lufta hele tida)

Klarer heller ikke å få til noe som kan se ut som en kombo.

Omtrent hvordan ser det ut, når man tar en vellykket kombo?

5754446[/snapback]

Hmmm.... Er alt for lenge siden jeg spillte det. Hadde aldri store problemer med slåssingen... Hvis du slår på riktig tidspunkt så hopper ikke fiendene vekk. Kan være det som er problemet.

Og... hvis du holder stikken til en side og slår så skal han slå vanlig. Så går det ann å slå tre slag rett etter hverandre. Tror jeg, tra-la-la. Nå begynner jeg virkelig å lure på hukommelsen min. Husker ikke noe horn angrep i det hele tatt. Dæven det er lenge siden jeg spillte det. :blush:

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd i en times tid på 2 fiender, og har kommet til konklusjonen at dette må være det mest frustrerende jeg har vært borti på lenge! :(

Problemet er jo at når jeg trykker 1 gang på firkant, så løper jeg jo et par meter bortover (stanger med hornene), og da står jeg jo ikke ved siden av fienden lenger.

(Det hjelper jo heller ikke at fiendene flakser opp i lufta hele tida)

Klarer heller ikke å få til noe som kan se ut som en kombo.

Omtrent hvordan ser det ut, når man tar en vellykket kombo?

5754446[/snapback]

Hmmm.... Er alt for lenge siden jeg spillte det. Hadde aldri store problemer med slåssingen... Hvis du slår på riktig tidspunkt så hopper ikke fiendene vekk. Kan være det som er problemet.

Og... hvis du holder stikken til en side og slår så skal han slå vanlig. Så går det ann å slå tre slag rett etter hverandre. Tror jeg, tra-la-la. Nå begynner jeg virkelig å lure på hukommelsen min. Husker ikke noe horn angrep i det hele tatt. Dæven det er lenge siden jeg spillte det. :blush:

5755569[/snapback]

 

Kanskje jeg må finne et våpen før jeg kan slå? Jeg befinner meg på et ganske tidlig stadie i spillet, og har ikke funnet noe stash enda.

:hmm:

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd i en times tid på 2 fiender, og har kommet til konklusjonen at dette må være det mest frustrerende jeg har vært borti på lenge! :(

Problemet er jo at når jeg trykker 1 gang på firkant, så løper jeg jo et par meter bortover (stanger med hornene), og da står jeg jo ikke ved siden av fienden lenger.

(Det hjelper jo heller ikke at fiendene flakser opp i lufta hele tida)

Klarer heller ikke å få til noe som kan se ut som en kombo.

Omtrent hvordan ser det ut, når man tar en vellykket kombo?

5754446[/snapback]

Hmmm.... Er alt for lenge siden jeg spillte det. Hadde aldri store problemer med slåssingen... Hvis du slår på riktig tidspunkt så hopper ikke fiendene vekk. Kan være det som er problemet.

Og... hvis du holder stikken til en side og slår så skal han slå vanlig. Så går det ann å slå tre slag rett etter hverandre. Tror jeg, tra-la-la. Nå begynner jeg virkelig å lure på hukommelsen min. Husker ikke noe horn angrep i det hele tatt. Dæven det er lenge siden jeg spillte det. :blush:

5755569[/snapback]

 

Kanskje jeg må finne et våpen før jeg kan slå? Jeg befinner meg på et ganske tidlig stadie i spillet, og har ikke funnet noe stash enda.

:hmm:

5755975[/snapback]

Åh ja... Har du ikke pinnen? Du må finne en pinne å slå med! :blush:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...