Gå til innhold

Redusere støy i kabinett

Anbefalte innlegg

Har følgende kabinett: Qtec midi-tower

har AMD ATHLON 64 3200+ 2.0 ghz prosessor 3 x 512 mb minnebikekr .. Saphire radeon XL800 grafikkort osv.

I det siste har støynivået til maskina økt betraktlig ... Jeg har ingen spesiell cpu-vifte ... (kjøpte boxed)

Dermed lurte jeg på om noen har en bra og grei cpu vifte å anbefalle som kan dempe støyen litt ...

Og samtidig noen som kan forklare meg hvordan jeg kan feste kabinettvifter når det ikke er noen holdere osv.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dermed lurte jeg på om noen har en bra og grei cpu vifte å anbefalle som kan dempe støyen litt ...

Zalman CNPS7700-Cu CPU-Kjøler Socket 478/775/754/939/940 har jeg hørt mye bra om. Den har en støynivå på 20-32dB som ikke er så ille.

Og samtidig noen som kan forklare meg hvordan jeg kan feste kabinettvifter når det ikke er noen holdere osv.?

Er vel bare å skru dem fast det?

Lenke til kommentar
PSUen i det kabinettet er en ustabil bråkebøtte, vil nok få dempet lyd en god del med å bytte den ut.

5755026[/snapback]

Sant, da vil nok maskinen å gå mye bedre. Kanskje mer stabilt om du har hatt problem med det

5755057[/snapback]

har skiftet ut strømforsyninga - uten at jeg syns det hadde så mye effekt.

Har hørt mange si at q-tec strømforsyninga var bad - men den har fungert ypperlig hos meg.

Problemet er nok cpu vifta .. Installerte Probe nå og motherbord tempratur ligger stabilt på rundt 38 grader og cpu på ca 42 med ganske mange programmer åpnet.

(Det med å feste kabinettviftene mente jeg at sånn jeg ser det nå så er jeg nødt å skru en skrue tvert igjennom metalldekselet og feste med en mutter på utsiden.

Er det vanlig?

Lenke til kommentar

Det skal vel være plass til 2stk 80mm vifter i bakkant på kabinettet, de skal du kunne feste med vanligs skruer for vifter..

For å sjekke skikkelig hvilken vifte som bråker mest er den enkleste måten å åpne kabinettet og stoppe en og en med hånden.. (CPU, skjermkort, kabinettvifter, chipsetvifte osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...