Gå til innhold

Spørsmål om stenging av tråd

Anbefalte innlegg

Hvorfor ble denne egentlig stengt?

Gjerne en forklaring litt utover: "...Hvis noen i Linux-forumet ønsker å lage en HOWTO på hvordan kvitte seg med Wintendo; greit. De som da ønsker å diskutere hvor fine knapper Explorer har kan gjøre dette i en annen gruppe..."

Kunne man ikke bare bedt brukerne om å følge tråden igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke jeg som stengte den tråden, men jeg kan se hvorfor noen gjorde det.

Ta en titt på retningslinjene på punkt 2 og 3. Spesielt punkt 3. Dette gjelder provosering. Dette blir jo akkurat som amd vs intel. Usaklig diskusjon som ikke fører noe sted.

Ikke nok med at selve tråden var provoserende og usaklig, men mange av svarene var like ille hvis ikke verre.

Lenke til kommentar

Ahh - sorry.

Jeg er faktisk ikke uenig - den skle bra ut på slutten og var langt ifra hva jeg spurte om - men jeg ville bare ha en forklaring. På meg virket det som om at fordi Windows (les:wintendo) ble nevnt skulle den stenges.

Usaklig? Det var et helt greit spørsmål om hvilke programmer man skulle bruke i Linux for å erstatte tilsvarende i Windows.

Vel - nok om det. Kan ikke risikere å bli bannet heller da ... :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-09-23 18:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 18:12, skrev Dan Hansen:

Usaklig? Det var et helt greit spørsmål om hvilke programmer man skulle bruke i Linux for å erstatte tilsvarende i Windows.

Ikke for å kverrulere, men det var formulert ganske usaklig. Med det mener jeg uttrykk som wintendo, og tittelen i seg selv...den virka ikke særlig saklig. Selv om det ikke var poenget så virket det svært usaklig.

Dessuten synes jeg også at denne typen spørsmål burde tas i priv msg (til den moderatøren det gjelder) så andre brukere slipper å få denne opp på listen over siste poster.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å la dette ligge - men siden det faktisk er dere som fortsetter føler jeg at jeg bør kunne komme med mitt syn på saken.

For det første minnet dette litt om denne

For det andre har jeg aldri omtalt Windows som "Wintendo" - det er Tiazzz sitt utsagn.

For det tredje bør dere lese hovedinnlegget - for ordens skyld gjengir jeg det her:

Quote:

La oss lage en veiledning i "hvordan erstatte Microsoft"

Tanken er å lage en kort oversikt over hvilke programmer som erstatter tilsvarende hos Microsoft.

F.eks:

Slackware = Windows 2000 Server

OpenOffice = Microsoft Office

Netscape = Internet Explorer

osv ...

PS: Denne tråden er
ikke
ment som hets - men simpelthen en ren veiledning ...

...merk trykket på "ikke ment som hets" - kan det sies tydeligere?

skal jeg la dette ligge ... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 18:05, skrev borre:

"§8. Respekter dine moderatorer. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger."

Respekt for individet er noe vi alle skal gi hverandre. Respekt for en jobb derimot er ikke noe mann får, men noe man gjør seg fortjent til.

Selv en "kverulant :wink:" som meg har full respekt for de personene som driver hw, på de fleste områdene så gjør de en fremragende jobb. Derimot så må det være lov å være kritisk til ting man ikke finner rett/rettferdig eller er saklig uenige i.

Jeg mener også bestemt at en moderator bør kunne svare "in public" på en saklig henvendelse som dette og ikke "gjemme seg" blant private meldinger.

Det er ikke respektløst å stille et slikt spørsmål.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 19:23, skrev Dan Hansen:

Jeg hadde tenkt å la dette ligge - men siden det faktisk er dere som fortsetter føler jeg at jeg bør kunne komme med mitt syn på saken.

Haha. forventer du virkelig at vi ikke svarer? Du har allerede komt med ditt syn på saken, det gjorde du da du startet tråden.

Lenke til kommentar

Quote:

TheMatrix skrev (2002-09-23 19:28):

...Jeg mener også bestemt at en moderator bør kunne svare "in public" på en saklig henvendelse som dette og ikke "gjemme seg" blant private meldinger.

Det er ikke respektløst å stille et slikt spørsmål.

Nei, men det er respektlaust den dagen ein heng ut ein moderator, og kritiserer moderatoren på usaklige måtar som me har sett før. Det er heilt tydeleg klart at enkelte ikkje klarte å la vere å gjere dette, og difor foreslo eg den nemnte §8 i retningslinjene.

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...