Gå til innhold

porblermer med ny trådløs adapter til xbox 360

eia_

Anbefalte innlegg

hei.

Endelig skaffet meg trådløs adapter, har satt opp instillingene til denne slik det skal være. Men det lyser et rødt lys på selve adapteren. Xboxen finner hjemmenetverket mitt og jeg klarer å skrive inn tilgangsnøkkelen. Men den vil altså ikke online. Forøvrig lyser det også et rødt lys som sier "link" i menyen i xbox.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da er det ikke noe feil med den trådløse adapteren.

Det eneste er at det sikkert ikke er en innstilling som er stilt inn riktig osv.

Kan ikke hjelpe deg med innstilingene selv om jeg har gjort det selv men har desverre ikke tid nå.

Men den trådløse adapteren fungerer!

Lenke til kommentar

hvor mange komponenter er det du har koblet opp til ruteren?

Og hvor mange plasser er det på den?

Det som er en mulighet er at du ikke har flere ledige plasser på ruteren.

Da har det ikke noe med innstillingene på Xbox 360n å gjøre.

Lenke til kommentar

ok...

har du skrudd alt på automatisk på Xbox 360n?

Hvis du har det må du prøve å teste tilkoblinga igjen.

Du kan også skrive inn ipn manuelt.

Du finner ipn ved å gå på kjør (på start i windows) og skriver cmd.

Der skriver du "ipconfig" uten ".

Da får du en ipadresse.

Eks: 192.169.2.1.

Det bakerste tallet er nummeret på pcn eller ipadressen i systemet.

Det betyr at hvis pcn din har ip adressen: 192.169.2.1 skal Xbox 360n stå på 192.169.2.2

Håper at dette hjelper!

Lenke til kommentar

Hadde nøyaktig det samme problemet her. Fant nettverket og fikk skrive inn tilgansnøkkelen, men det var det. Prøvde alle triks i boka, uten at det hadde noe effekt. Problemet var rett og slett ruteren, som var en D-link 624+. Såvidt jeg vet, er det også flere som har hatt problemer med tilsvarende ruter, så dette er muligens også problemet i ditt tilfelle. Da jeg skiftet ruter, fungerte alt knirkefritt med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Hadde nøyaktig det samme problemet her. Fant nettverket og fikk skrive inn tilgansnøkkelen, men det var det. Prøvde alle triks i boka, uten at det hadde noe effekt. Problemet var rett og slett ruteren, som var en D-link 624+. Såvidt jeg vet, er det også flere som har hatt problemer med tilsvarende ruter, så dette er muligens også problemet i ditt tilfelle. Da jeg skiftet ruter, fungerte alt knirkefritt med en eneste gang.

5780225[/snapback]

Se det ja, har samme ruter. Får teste ut med ny ruter imorgen! Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

5780225[/snapback]

D-link 624+. er ikke kompatibel med xbox live. Det har jeg fått bekreftet fra D-link Norge. Måtte selv bytte router og alt fungerer perfekt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg seff glemt passordet til routerens grensesnitt, men tenkte alikevell å kjøpe ny router da dlink sin er svært ustabil. Tar gjerne imot tipps til ny router som støtter xbox live.

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg en Linksys WRT54G, som jeg er svært fornøyd med. Har ikke hatt stabilitetsproblemer eller andre problemer med den i det hele tatt. Den fungerer også utmerket med Nintendos WiFi tjeneste, i motsetning til D-Link ruteren som det bare var problemer med.

Ellers kan du gjenopprette fabrikkinnstillingene på D-Link ruteren ved å holde inne reset-knappen i 10 sekunder, hvis jeg ikke husker feil. Da skal brukernavnet være "admin," uten noe passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...