nree Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 I stede for å chmodde filer, er det mulig å logge seg inn med brukernavn og passord til FTP kontoen Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 I stede for å chmodde filer, er det mulig å logge seg inn med brukernavn og passord til FTP kontoen 5753109[/snapback] hvorfor vil du bruke ftp til dette? (hvor dette er å chmodde filer) Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg bare lurer på om det er mulig! Altså.. Vist jeg f.eks skal laste opp ett bilde via ett php script, er det da mulig at scriptet kan logge seg inn på FTP kontoen? Lenke til kommentar
trondes Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg bare lurer på om det er mulig!Altså.. Vist jeg f.eks skal laste opp ett bilde via ett php script, er det da mulig at scriptet kan logge seg inn på FTP kontoen? 5754209[/snapback] Det skulle vel være fult mulig Kanskje dette er noe du kan bruke... Ikke min kode, heler ikke ut prøvd: Description: Alot of people have asked for VERY simple FTP functionality with PHP, so here it is. This class was designed with very simplistic transfers in mind. You simple create the class, get/send a file and then 'kill()' the object. It's that simple. I you find it useful. Code: <?php /* PHP_FTP Version 0.5 Ryan Flynn (ryan@ryanflynn || DALnet->#php->pizza_milkshake) Tuesday, June 26 2001 Alot of people have asked for VERY simple FTP functionality with PHP, so here it is. This class was designed with very simplistic transfers in mind. You simple create the class, get/send a file and then 'kill()' the object. It's that simple. I you find it useful. Example: //Get a file require("class.ftp.php"); //include library $f=new PHP_FTP('ftp.somesite.com', 'username', 'password'); //specify connect info $f->get('html/test.txt', 'c:/php/ftp/blah.txt'); //yes, tested on Windows $f->kill(); //optional destroy class method //Send a file require("class.ftp.php"); $f=new PHP_FTP('ftp.somesite.com', 'username', 'password', 21); //optional port as 4th arg $f->send('c:/php/ftp/blah.txt', 'html/test.txt'); //yes, tested on Windows $f->kill(); //how to test for completion if(!$f->send('c:/php/ftp/blah.txt', 'html/test.txt')){ echo "File sent successfully!"; }else{ echo "Error sending file."; } Notes: Remember to have all permissions set to their appropriate settings before using this class */ class PHP_FTP{ var $server=''; var $username=''; var $password=''; var $port=21; var $remote_dir=''; function PHP_FTP($server, $username='anonymous', $password='[email protected]', $port=21){ $this->server=$server; $this->username=$username; $this->password=$password; $this->port=$port; } //exterior function send($filename='', $save_as='', $passive=TRUE){ $conn=$this->return_connection() or die; @ftp_pasv($conn, $passive); $this->set_remote_dir(ftp_pwd($conn)); if(!ftp_put($conn, $save_as, $filename, FTP_BINARY)){ @ftp_quit($this->conn); return false; }else{ @ftp_quit($this->conn); return true; } return true; } function get($filename='', $save_as='', $passive=TRUE){ $conn=$this->return_connection() or die; @ftp_pasv($conn, $passive); $this->set_remote_dir(ftp_pwd($conn)); if(!ftp_get($conn, $save_as, $this->remote_dir.$filename, FTP_BINARY)){ @ftp_quit($this->conn); return false; }else{ @ftp_quit($this->conn); return true; } } function kill(){ if($this->conn) $this->disconnect(); unset($this); } //interior function return_connection(){ $conn_id = @ftp_connect($this->server, $this->port) or die("Could not connect to FTP"); $login_result = @ftp_login($conn_id, $this->username, $this->password) or die("Could not login to FTP"); return $conn_id; } function set_remote_dir($dir){ $x = substr($dir, (strlen($dir)-1)); if($x != "/" && $x != "\\") $dir.="/"; $this->remote_dir=$dir; } } ?> Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 http://no.php.net/ftp Kan det være det du leter etter? Easymod til phpBB benytter også FTP for å legge ut nye modifikasjon. Kanskje du kan se litt der for hjelp. Men det blir nokså tungvindt, da phpbb har ganske store og tunge script. Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Var ikke ute etter.. Men det var noe sånt jeg mente ja.. Kan bli greit i fremtiden kansje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå