Gå til innhold

WinXP+formatering

Catod

Anbefalte innlegg

Bruker windows XP og skal formatere harddisken. Har prøvd den gode gamle måten ved å bruke en oppstardisket(winME) og gå i dos. Men problemet er at når jeg skriver c: kommer innholdet som er på stasjon d: i windows fram. Og når jeg skriver d: så kommer innholdet i stasjon e: fram.

Bruker filsystemet ntfs i windows.

Noen forslag til hvordan jeg kan formatere hardisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

Ække helt sikker på Win Xp, jeg hadde det i et par dager men ble kvitt det. Bra OS og greier, men det blir litt for mye fancy drit for meg. Hvis jeg tenker hardt tror jeg at jeg startet å installere win2000 med cd`en og derfra kan man formatere c:

Du kan sikkert også bruke Win XP cd`en til det samme:)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-06 11:26, gixer skrev:

Hmmm...

Ække helt sikker på Win Xp, jeg hadde det i et par dager men ble kvitt det. Bra OS og greier, men det blir litt for mye fancy drit for meg. Hvis jeg tenker hardt tror jeg at jeg startet å installere win2000 med cd`en og derfra kan man formatere c:

Du kan sikkert også bruke Win XP cd`en til det samme:)

Hva med å fjerne all "fancy drit"? Med noen museklikk så kan du få Win XP til å se ut som Win2000.

Lenke til kommentar

Det går ikke ann å formatere fra windows i alle fall, det skal være sikkert.

Prøvde å sette inn winXP plata, men fant ikke ut hvordan jeg skulle formatere. Prøvde på en clean install fra plata, men fikk melding om at en ikke burde legge windows på en annen windows versjon, og noe med dual.. hvis jeg husker rett.

Har win2k, skal gjøre et forsøk med den når jeg kommer hjem. Andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...