Mr.M Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Gir han ingen rett til å slå eller skade sin egen datter! Latterlig at han bare får 120 dager, etter og ha blitt dømt før for samme opplegget.. 5754131[/snapback] Vi vet ikke om 120 dager var under, over, eller likt, av hva som påtalemyndigheten/politiet hadde lagt ned påstand om. Politiet har vel en viss erfaring med hvor de skal legge seg. Og angående at det har skjedd før; hvis denne jenta har det så fælt hjemme som det ropes om får myndighetene ta henne ut av heimen da, og plassere henne hos fosterforeldre eller på barnehjem. Så kan heller sosialarbeiderne/barnevern ta seg av utdeling av prevensjon og et gryende alkohol(evt. narkomisbruk) Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan vi ikke bare deportere han til et land hvor de godtar slike handlinger? 5753054[/snapback] Han er allerede i det landet? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Er vel ikke så mye annet å si enn at Norge er ett paradis for kriminelle pågrunn av de inkompetente idiotene som sitter på stortinget synes det er greit 5753012[/snapback] å tro at stortingsrepresentater er inkompetente idioter er temmelig inkompetent fra din side. :!: (til ditt forsvar kan det sies at justisministeren har flere ganger avvist forslag fra straffelovskommisjonen hvor medlemmene er autoriteter innen kriminologi, rettssosiologi osv ) Endret 14. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan jo virke som muslimske jenter tar helt av, av friheten i norge. Kanskje det gubben er bekymret for. 5753417[/snapback] Ja, det er jo helt fryktelig at muslimske jenter skal ha samme rettigheter som etniske norske jenter. Kan vi ikke bare deportere han til et land hvor de godtar slike handlinger? 5753054[/snapback] Han er allerede i det landet? 5754504[/snapback] Hahahah, touchè. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Som denne irakeren sier til sitt forsvar for misshandlingen: "49-åringen forklarte i retten at han behandler datteren «mye snillere» enn mange andre fedre fra hans kultur ville gjort. Han sa han slår «av kjærlighet» fordi han vil at datteren skal slutte med sin vestlige livsstil" "Vestlige livsstil" ?? Hvorfor i helv... er han her da, hvis det vi har og gjør her i landet ikke er bra nok for han?? . Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ettersom han dømmes i norge, er han norsk statsborger, på lik linje med deg(?), og alle andre nordmenn. Norske statsborgere kan ikke deporteres til andre land enn norge. 5753112[/snapback] Så han er en norsk iraker ? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ærlig talt hvis det var det han sa, burde vi faen meg innføre sharia lover her også og få hengt fyren. Makan til frekkhet skal du f*en meg lete utrolig lenge etter. Generelt syns jeg at strafferammene er altfor dårlige i Norge idag, men ble på en annen side positivt overrasket da jeg hørte/leste noe om å sette opp max straffen fra 21 til 27 (?). Stemmer dette? Isåfall vil jo det gi et temmelig godt signal om å øke strafferammene generelt også, vil det ikke? Hvis aktor (ifølge HotBox) ikke klarer å legge seg høyere i denne saken og i tillegg (eksempelvis ekstremt tilfelle) dømt maks, er han bare bare en stor dust av dimensjoner som burde miste lisensen sin. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvis aktor (ifølge HotBox) ikke klarer å legge seg høyere i denne saken og i tillegg (eksempelvis ekstremt tilfelle) dømt maks, er han bare bare en stor dust av dimensjoner som burde miste lisensen sin. Hvem vet, kanskje hun er et slemt troll som har tirret faren sin til vanvidd, og nærmest slenger opp i ansiktet på han at hun både drikker, horer og røyker hasj, enda hun lett kunne løyet om det (slik annen ungdom ofte gjør når de blir konfrontert med denslags) Og som jeg har spurt tidligere; hvorfor plasserer ikke myndighetene jenta i fosterfamilie eller barnehjem når hun gjentatte ganger anmelder vold? Barnevernet har da tidligere gått inn i andre hjem å tatt med seg barn, både mot barnet selv og foreldrenes prostester. Denne jenta har jo også fått "drapstrussel" fra faren, er det da ikke direkte tjenesteforsømmelse av barnevernet at de ikke tar/tok henne vekk fra heimen? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Han er jo uansett faren da, og burde jo ta ansvaret for det i den grad å lavære å klare å hisse seg opp av slike ting.. Det er jo lov å bli sinna, men skillet er jo ganske kraftig fra å bli sint å skjelle ut noen til å grisebanke med jernrør og det som verre er.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Og som jeg har spurt tidligere; hvorfor plasserer ikke myndighetene jenta i fosterfamilie eller barnehjem når hun gjentatte ganger anmelder vold? Barnevernet har da tidligere gått inn i andre hjem å tatt med seg barn, både mot barnet selv og foreldrenes prostester. Denne jenta har jo også fått "drapstrussel" fra faren, er det da ikke direkte tjenesteforsømmelse av barnevernet at de ikke tar/tok henne vekk fra heimen? 5757323[/snapback] Fordi det er faren som er problemet og ikke jenta ? Bedre for hun, at pappa reiser en utenlandstur, og hun får bli hjemme, enn at hun blir plassert på fosterhjem. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fordi det er faren som er problemet og ikke jenta ?Bedre for hun, at pappa reiser en utenlandstur, og hun får bli hjemme, enn at hun blir plassert på fosterhjem. Barnevernet flytter på barn (800-1000 om året?), er det ikke slik de jobber da? Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg hadde helt seriøst kastet ham i fengsel og smeltet nøkkelen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Som denne irakeren sier til sitt forsvar for misshandlingen: "49-åringen forklarte i retten at han behandler datteren «mye snillere» enn mange andre fedre fra hans kultur ville gjort. Han sa han slår «av kjærlighet» fordi han vil at datteren skal slutte med sin vestlige livsstil" "Vestlige livsstil" ?? Hvorfor i helv... er han her da, hvis det vi har og gjør her i landet ikke er bra nok for han?? . 5755437[/snapback] Ja, tilpasser han seg ikke landet så pælm han ut igjen eller send en stor mann med balltre til han... at slike fortsatt får lov til å bli i Norge er et under... Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Rettssystemet i norge er ræva deluxe.. Norge ER et paradis for kriminelle handlinger.. Skulle hadd 4-6 år minst han duden der.. Når han kommer ut igjen fortsetter han GARANTERT! Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fortsetter med hva da? Å mene ting? At han får være her og være kritisk til vårt levesett, er vel like naturlig som (eller mer naturlig enn) at USA er i Irak og kritiserer deres levesett. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Tenkte på at han kom til å fortsette å denge datteren. Synes det er tragisk at en drapsmann får max 21 år uansett.. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Åh, jeg tenkte på Krekar som alle snakker om. Beklager det, jeg har vel blingset da jeg leste innlegget over her - det med markert rød skrift. Det jeg skrev er allikevel ikke helt irrelevant, siden jeg skrev det med det nevnte innlegget i tankene. Men hvorfor skal man kaste ut slike folk? Kommer de til å gjøre mindre skade i utlandet? Endret 15. mars 2006 av trøls Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hiv dem ut fordi at den eneste grunnen til at de er her er fordi de vet at de får lov til å gjøre slike ting her. Selvfølgelig er flesteparten av de som kommer flyktninger fra et krigsrammet land, men en statistikk jeg så for en tid siden viste at 70% av alle straffedømte voldstilfeller i Norge over en gitt periode var gjort av folk fra midtøsten. Men igjen, det er jo vanskelig å filtrere dem ut når de kommer til landet. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Åh, jeg tenkte på Krekar som alle snakker om. Beklager det, jeg har vel blingset da jeg leste innlegget over her - det med markert rød skrift. Det jeg skrev er allikevel ikke helt irrelevant, siden jeg skrev det med det nevnte innlegget i tankene. Men hvorfor skal man kaste ut slike folk? Kommer de til å gjøre mindre skade i utlandet? 5759660[/snapback] Faktisk om han i det hele tatt hadde hatt en fornuftig formening er det likevel ikke en menneskerett å banke opp dattera si altså. Så jo, i mine øyne blir det helt irrelevant. At du mener noe betyr ikke automatisk at får lov å påtvinge de rundt deg den meningen, og i dette tilfellet med vold. Man kaster også ut slike for å statuere et eksempel ovenfor andre som kanskje tenker seg om to ganger før de begynner å leve etter gamle sharia (eller hva det er) igjen. Tipper om denne fyren ble satt tilbake til Irak idag ville han garantert ikke gjort noe slikt som å banke opp dattera (om han hadde hatt mulighet) med tanke på å få det enda verre igjen. Er jo en grunn til at han flyktet til Norge.. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvis det er som han sier, at fedre er mye strengere der han er fra, er det vel hardest for ham hvis han er i et land han får fengselsstraff i. Å kaste ut folk er uansett en god løsning på å bli kvitt vold her i Norge, bare man er klar over at det bare løser våre problemer. (Hvis ikke hans datter blir igjen her i landet, vel å merke.) Det samme gjelder til en viss grad Krekar-debatten. Hvorfor kaste ham ut når man har bedre kontroll på ham her hjemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå