Loomy Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Les denne: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/14/460649.html Hvordan i helsike kan fyren dømmes til 120 dagers fengsel (som neppe blir mer enn 2-3 effektive måneder) når han gjentatte ganger har jult opp datteren og truet henne på livet OG I TILLEGG er dømt for tilsvarende mishandling tidligere? Skal ikke 2. og 3.gangsforbrytere dømmes hardere? Jeg blir seriøst kvalm. Hadde ikke stusset ett sekund på å sende han i fengsel i minst et år. Endret 14. mars 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Er vel ikke så mye annet å si enn at Norge er ett paradis for kriminelle pågrunn av de inkompetente idiotene som sitter på stortinget synes det er greit Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Nok et bevis på at rettsystemet i Norge er helt forferdelig 5-6 år (og da mener jeg 5-6 ÅR), uten alle godene fengslene i Norge har, hadde vært en passe straff! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan vi ikke bare deportere han til et land hvor de godtar slike handlinger? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan vi ikke bare deportere han til et land hvor de godtar slike handlinger? 5753054[/snapback] Enig, få fyren ut av landet. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det her er noe jeg synes er for jævlig med norge...men, å la en uskyldig mann sitte inne i 20år, det går bra, å når han endelig kom ut, døde han....sikkert av glede rettssystemet i norge er idiotisk, rett og slett Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan vi ikke bare deportere han til et land hvor de godtar slike handlinger? 5753054[/snapback] Enig, få fyren ut av landet. 5753073[/snapback] Vi kunne jo bare evt brenne han her.... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Sikkert ikke så dramatisk som det fremstilles, er nok Dagbladet som overdriver. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan vi ikke bare deportere han til et land hvor de godtar slike handlinger? 5753054[/snapback] Ettersom han dømmes i norge, er han norsk statsborger, på lik linje med deg(?), og alle andre nordmenn. Norske statsborgere kan ikke deporteres til andre land enn norge. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 ja, burde hatt en egen straffelov for utlendinger.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan vi ikke bare deportere han til et land hvor de godtar slike handlinger? 5753054[/snapback] Ettersom han dømmes i norge, er han norsk statsborger, på lik linje med deg(?), og alle andre nordmenn. Norske statsborgere kan ikke deporteres til andre land enn norge. 5753112[/snapback] Vil Svalbar fungere å deportere folk til? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ettersom han dømmes i norge, er han norsk statsborger, Eh? Alle som gjør en kriminell handling på norsk Jord kan bli dømt i Norge, uavhengig av statsborgerskap. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Sikkert ikke så dramatisk som det fremstilles, er nok Dagbladet som overdriver. 5753092[/snapback] Sikkert mange som reagerer på dette med metallstang. Om faren virkelig ønsket å skade datteren kunne han gitt langt farligere skader hevelser og blåmerker, uten bruk av gjenstander. Kapasiteten i norske fengsel er ikke spesielt god for tiden, så før det problemet er løst kan vi nok ikke forvente særlig strenge straffer. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Bare det at kapasiteten i norske fengsler er dårlig for tiden er forferdelig, men det som er enda verre er at hardbarkede kriminelle, som jeg vil si denne personen er, får straff på lik linje med en engangsfyllekjører. Lenke til kommentar
Deus Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Straffearbeid i kullgruvene på Svalbard ville sikket vært et effektivt forebyggingsmiddel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Bare det at kapasiteten i norske fengsler er dårlig for tiden er forferdelig, men det som er enda verre er at hardbarkede kriminelle, som jeg vil si denne personen er, får straff på lik linje med en engangsfyllekjører. 5753252[/snapback] han kan vel ikke kalles hardbarket kriminell selv om det er galt det han gjør. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Utifra det jeg har lest om han, så er han etter min mening en hardbarket kriminell, men så liker jeg å dømme folk som gjør noe galt litt hardt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Kan jo virke som muslimske jenter tar helt av, av friheten i norge. Kanskje det gubben er bekymret for. Ræva til Shabana Rehman (tv2) Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Gir han ingen rett til å slå eller skade sin egen datter! Latterlig at han bare får 120 dager, etter og ha blitt dømt før for samme opplegget.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Er det noe jeg er enig med FrP i er det mesteparten. Var vel et forslag om at utlendinger som ikke hadde norsk statsborgerskap og begikk en kriminell handling i løpet av de første 3 åra de bodde i Norge skulle sendes rett ut av landet uansett på hvilket grunnlag de kom hit for. På det punktet er jeg veldig enig, tilpasser de seg ikke samfunnet skal ikke vi som betaler skatt betale fengselsopphold for de, da får de heller ta sin straff i hjemlandet (selvom den er 20 ganger verre....)!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå