Gå til innhold

Klage til butikk etter kjøp av LCD skjerm

Anbefalte innlegg

Heisann, har hatt en LCD skjerm siden før jul som jeg kjøpte på Elkjøp, det er en BenQ T905. Problemet har hele tiden vært at jeg har hatt små streker på skjermen til tider som ikke er så farlig. Men nå idag så ser jeg når jeg er på opera at jeg ser emnetittel skriften og logget inn som og slikt helt øverst i headeren på opera. Altså så jeg ser skriften på annen bakgrunn også. Får ikke tatt noen bilder eller noe slikt av det, men det er veldig irriterende så jeg tenker på å returnere.

er litt synd, greit at skjermen var "billig" til 2500 kr, men burde ikke være slik.

edit: gjelder all tekst, ikke bare opera men msn og ikoner på skrivebordet osv. Er ikke bare teksten men også skygger.

edit2: er altså MYE MYE verre idag!

edit: faen, skulle vært på webshop. Noen som kan flytte?

Endret av Kannath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits i å ta kontakt med benq direkte etter min mening, det ordnes best ved å ta kontakt med din lokale elkjøpbutikk, med kvittering. Mest sannsynlig leveres skjermen inn på verksted for reparasjon og sjekk, men det kan også hende du får ny av samme skjerm :).

EDIT: Dette gjøres etter all sannsynlighet gratis da du har reklamasjonsrett på en slik skjerm - dersom det ikke er du selv som følge av ytre påvirkning har skapt skaden på skjermen :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jojo, skal ikke krangle på at det kanskje går raskere.

Fordelen med å ta det med butikk er at du stiller mye sterkere dersom samme feil skulle oppstå senere, dersom skjermen skulle bruke for lang tid på reparasjon osv osv.

Å ta alt med butikken der du kjøpte det sikrer det mindre problemer med å holde orden på dokumentasjon på alle service'er osv - noe som gjør det enklere for deg å kreve heving dersom samme feil skulle oppstå for 3. gang feks, eller ved urimelig lang tid på service :).

Du stiller sterkere rettighetsmessig rett og slett, etter min mening.

Lenke til kommentar

Sjekk skjermkabelen,at den er koblet godt til..

Prøv forsiktig å beveg på kontakten som står i pcen og se on det gir utslag...

Kan være deter dårlig kontakt..

Prøv skjermen på en anna pc vist du har muligheten..Defekt skjermkort??

Lenke til kommentar

Kontakten er fin, trykker jeg på auto-adjust forsvinner det, kanskje det er instilling da? Men er rart den ble sånn sånn plutselig.

Og, ser ut som feilen er fikset nå, har både DVI og VGA koblet til fordi jeg ikke fikk til DVI på starten, ser at det funker nå og at det er bra igjen. Sorry for problemet.

Endret av Kannath
Lenke til kommentar
Så bra! :).

Ingenting er mer irriterende enn ting som ikke fungerer slik de skal.

Men nå vet du jo hva du skal gjøre dersom du får problemer senere!

5755357[/snapback]

Ja, var litt irriterende at den hoppet tilbake men var ingen grunn til at den skulle det heller. Men det er nok en stund siden den gjorde det uten at jeg har lagt stort merke til det, så ble den verre og jeg tenkte den var defekt. Meget god skjerm, synes ikke den var for dyr til å være 19" heller.

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i det du sier Alastor, men med min erfaring trenger jeg ikke noe som helst butikk i ryggen når det gjelder benQ.

Når det gjelder reklamasjonsaker så får man serviceskjema med hva som er gjort fra benQ, så ser ikke på det som et problem.

Det som er enklere med å ta reklamasjoner direkte med en produsent om det er mulig er rett å slett at butikkene/nettbutikkene kan konsentrere seg om produkter som ikke har denne muligheten og så gi bedre service.

Men det er så min mening og skal ikke krangle om det heller :-)

Flott at skjermen fungerer igjen! BenQ er ikke bare dårlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...