Gå til innhold

Får ikke fikset koss portal pro


Anbefalte innlegg

Greit, nå er det noe som irriterer livskitten ut av meg. Kjøpte Koss Portal Pro for litt over ett år siden, og da fikk jeg vite at det var livstidsgaranti på hodetelefonene, og at jeg bare kunne levere det på hvilken som helst butikk som fører produktet, så ville de sende det inn til Koss for å få det fikset.

Vel, det trodde jeg selvsagt gjaldt fortsatt. Og siden de er nå defekte (problem med lyden på det ene øret), gikk jeg først innom Elkjøp. Fik der vite at de ikke kunne sende det inn. Greit, nok.. Litt seinere i dag gikk jeg inn på Ekspert, og da fikk jeg vite at jeg må ha kviteringen for å få levert dette inn, og få fikset dette.. Det er stikk i strid mot hva jeg fikk vite når jeg kjøpte dette. Spurte da ordrett ut om jeg trengte kviteringen for å få levert denne inn (er ikke spesielt flink med kviteringer), og fikk da at det var bare å levere det inn..

Er det noen form for mulighet for at jeg får fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd lignende.

 

Så vidt jeg veit så må du vise kvitering hvis du skal få de fiksa...

 

At man kan gå til hvilken som helst butikk som fører dem og få dem sendt var nytt for meg...

 

Noen butikker er ålreite å sender dem inn uansett, kan hende du må betale for akkurat det at de sender dem ... noen butikker vil ha kvitering osv..

Lenke til kommentar
Hva pokker skal man med kvittering, hodetelefonene har jo samme garantien uansett hvor og når man kjøpte dem, med mindre man har kjøpt dem for mer enn en livstid siden.

5752969[/snapback]

 

Er helt enig med deg, jeg bare sier det som det er.

 

Butikkene kan vel si at det er fordi det skal bevise at nettopp DU har kjøpt dem og ikke stjælt dem osv...veit ikke jeg... teit er det uansett

Lenke til kommentar
Hva pokker skal man med kvittering, hodetelefonene har jo samme garantien uansett hvor og når man kjøpte dem, med mindre man har kjøpt dem for mer enn en livstid siden.

5752969[/snapback]

Garantiordninger er ikke annet enn utgifter for butikken, og butikken vil derfor ikke ta seg av varer de ikke er helt sikker på at de selv har solgt.

Du går vel ikke til Gjensidige og krever penger når naboen har krasjet i deg og begge har forsikring i If?

 

Dessuten er det livstidsgaranti, ikke livstidsforsikring som mange tror. Førstnevnte dekker i teorien kun feil ved produktet som direkte/indirekte er Koss' feil.

 

 

This Koss product has a Lifetime Limited Warranty which covers normal use by the initial user or purchaser of this particular Koss product. Koss hereby warrants only to the initial user or purchaser that this Koss product will be free of any defect in materials and workmanship for the life of the product. This warranty does not apply to any INITIAL USER OR purchaser who allows this product to be used by multiple PERSONS. This warranty is the sole and exclusive warranty for this Koss product and is in lieu of all other warranties (express or implied), including any warranty of merchantability or fitness for a particular purpose. The sole and exclusive remedies available to the initial user OR PURCHASER for any defects in materials or workmanship shall be the obligation of Koss, at its sole option, to either refund the purchase price of the Koss product, or repair or replace the non-functioning or defective Koss product provided it is returned to Koss in secure packaging together with a check for $6.00 ($7.00 Canadian) to our factory at 4129 N. Port Washington Ave, Milwaukee, WI 53212. If purchased outside the U.S. contact the local Koss Authorized Dealer for details. Koss reserves the right to replace any discontinued product with one of equal value. Koss shall not be liable for any loss, injury or damages to persons or property resulting from the use of this product or any failure of or defect in this product, nor shall Koss be liable to the initial user of this product or to any other person or entity for any general, special, direct, indirect, incidental, consequential, exemplary, punitive, or OTHER DAMAGES of any kind or nature whatsoever. The repair or replacement of any non-functioning or defective product or the refund of the purchase price, at Koss' option, shall constitute Koss' only liability to the initial user or purchaser, whether such liability is based on contract, tort, strict liability or otherwise. Some states may not allow the exclusion or limitation of damages set forth herein in which case the above language may not apply to you. This limited warranty gives you specific legal rights and you may also have other rights which may vary among states or provinces. If usage of this Koss product violates the guidelines of this limited warranty, Koss will repair the product and charge the purchaser for the cost of company time and materials.

 

Altfor mange utnytter systemet. :thumbdown:

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Koss har endra standpunkt på dette i løpet av dei siste åra ein gang. Før fekk du fiksa kva det måtte være, mens når du i dag kjøper PortaPro får du med ein stor blekke der det står at du berre har krav på garanti når eit element ryker eller noko sånt. Ødelagt plugg, brukken bøyle, ødelagte puter og liknande går ikkje på garantien.

 

Men skal dette ha tilbakevirkande kraft for sett kjøpt på den tida det ikkje var fastsatt kva feil det gjaldt? Ingen kan påvise at pluggen ikkje fungerer fordi du har dratt for hardt i den.

 

Prøv fleire butikkar, finnes dei som tar imot utan kvittering, men fleire har slutta med det om du ikkje har kvittering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...