Varekjøp Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har et problem her, jeg skal skrive inn ø i adresselinjen, men veit ikke hva slags tegn/formel/kode jeg må bruke for å få den til å gå opp. Noen som vet? Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 ø skal ikke forekomme i urls, men ascii-koden er ø Lenke til kommentar
Varekjøp Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 ø skal ikke forekomme i urls, men ascii-koden er ø 5752754[/snapback] Så koden er ø ? f.eks: www.børre.no (www.børre.no) Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) nei, kommer an på serveren, mener jeg. kan være %C3%B eller %F8. men som sagt spesialkarakterer bør holdes borte fra urls og programmering generelt. edit: Leser på nett at dette nå blir vanligere, men foreløpig ikke støttet av IE. Så hvis du bruker IE må du installere en plugin. Endret 14. mars 2006 av alskfjas Lenke til kommentar
Varekjøp Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 nei, kommer an på serveren, mener jeg. kan være %C3%B eller %F8.men som sagt spesialkarakterer bør holdes borte fra urls og programmering generelt. edit: Leser på nett at dette nå blir vanligere, men foreløpig ikke støttet av IE. Så hvis du bruker IE må du installere en plugin. 5752812[/snapback] Jeg tenker ikke på å sette den i en URL, lurte egentlig bare på tegnet, skal ha det i et program der jeg må skrive inn passord i en link, og passordet er ø Lenke til kommentar
Varekjøp Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Det er ikke %c3, ble bannet:p får vente 6 timer da. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvis du må skrive inn passord i URL ville jeg holdt meg langt unna siden/programmet! Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvis du absolutt skal ha børre i url'en, hvorfor ikke bare gå for boerre... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Nå støttes jo æ ø å i domenenavn da... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det er virkelig ikke noe poeng å ha et passord hvis det sendes åpent gjenom URLen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå