Gå til innhold

hva blir trance laget med

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Trance musikk blir laget på data ikke sant? er det er program de bruker da eller og er det noen som kan beskrive det litt for meg :) har lyst til å teste meg

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Reason, er det lignende FruityLoops?

5820233[/snapback]

Reason er mer avansert og omfattende enne FL-Studio.

5820345[/snapback]

Ønsket egentlig å høre det motsatte siden jeg slet med og forstå med på FL. Satt kanskje 10 minutt med det da men. Finnes det mye hjelp å få på nettet, eller er dette et program som kunne de proffe lærer hverandre internt?

Lenke til kommentar
Bruker "proffe" dj'er noen av de ofte nevnte musikk-programmene?

5815385[/snapback]

Vet at dr.Dre blant annet har brukt Reason. Fruity Loops er jeg også litt mer usikker på. Programmer som Cubase og Logic er også brukt til mer seriøs bruk. Tror det blir brukt i enkelte stutioer. Antar veldig her nå. Men det med dr.Dre er jeg helt sikker på.

Når det gjelder hvilke programmer trance er bra å lage i, vil jeg tro Reason fungerer bra. Er et programm det er lett å lage "beats" på. Gjentagende rytmer ect. OG detfølger med mange lyder man kan bruke. Det beste er såklart et midi keyboard i tillegg, men vil tro Reason fungerer fett forde.

Finnes mange enklere sample programmer man kan bruke alternativt til Reason, og som også er mye enklere å bruke. Om du skal få brukt Reason fullt ut må du lese littm og ha litt grunnkunnskaper.

Lenke til kommentar

^^..

Reason er ikke noe de proffe lærer hverandre internt nei. Om man kjøper det følger det med en tykk instruksjonsbok man kan lese. OG gjør man det vil jeg tro at alt går mye lettere. Men det er også en fordel at man kan endel grunnutrykk, da vil man nok ha lettere for å lære seg det.

Lenke til kommentar
Bruker "proffe" dj'er noen av de ofte nevnte musikk-programmene?

5815385[/snapback]

Vet at dr.Dre blant annet har brukt Reason. Fruity Loops er jeg også litt mer usikker på. Programmer som Cubase og Logic er også brukt til mer seriøs bruk. Tror det blir brukt i enkelte stutioer. Antar veldig her nå. Men det med dr.Dre er jeg helt sikker på.

hiphop-produsenten 9th Wonder bruker Fruity Loops, og han får det virkelig til også.

Endret av unge_thendrup
Lenke til kommentar

Programmene er ikke så viktige. Kan de ta opp MIDI og har VST-støtte holder det. Det er synthene som avgjør det hele. Det brukes masse softsynther og slikt, men den heftigste lyden får de gutta som bruker ekte analogsynther. Mange har et lass med gamle klassikere fra 70-80-tallet.

Klanger og effekter av høy kvalitet er også essensiellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...