Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Trance musikk blir laget på data ikke sant? er det er program de bruker da eller og er det noen som kan beskrive det litt for meg har lyst til å teste meg Endret 14. mars 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du kan jo prøve reason og fruity loops. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Bruker "proffe" dj'er noen av de ofte nevnte musikk-programmene? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Bruker "proffe" dj'er noen av de ofte nevnte musikk-programmene? 5815385[/snapback] Vet at Reason blir brukt av noen, mer usikker på FruityLoops. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Tviler egentlig litt på FL blir brukt, men så en gang en repotasje om en same rapper (på nrk), og han lagde beatsene sine i FL! Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Armin van Buuren for eksempel bruker Ableton Live og Protools. Link til hans virituelle studio. Leif Endret 27. mars 2006 av WonderBjarne Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Reason, er det lignende FruityLoops? Lenke til kommentar
embark Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Reason, er det lignende FruityLoops? 5820233[/snapback] Reason er mer avansert og omfattende enne FL-Studio. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Reason, er det lignende FruityLoops? 5820233[/snapback] Reason er mer avansert og omfattende enne FL-Studio. 5820345[/snapback] Ønsket egentlig å høre det motsatte siden jeg slet med og forstå med på FL. Satt kanskje 10 minutt med det da men. Finnes det mye hjelp å få på nettet, eller er dette et program som kunne de proffe lærer hverandre internt? Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Bruker "proffe" dj'er noen av de ofte nevnte musikk-programmene? 5815385[/snapback] Vet at dr.Dre blant annet har brukt Reason. Fruity Loops er jeg også litt mer usikker på. Programmer som Cubase og Logic er også brukt til mer seriøs bruk. Tror det blir brukt i enkelte stutioer. Antar veldig her nå. Men det med dr.Dre er jeg helt sikker på. Når det gjelder hvilke programmer trance er bra å lage i, vil jeg tro Reason fungerer bra. Er et programm det er lett å lage "beats" på. Gjentagende rytmer ect. OG detfølger med mange lyder man kan bruke. Det beste er såklart et midi keyboard i tillegg, men vil tro Reason fungerer fett forde. Finnes mange enklere sample programmer man kan bruke alternativt til Reason, og som også er mye enklere å bruke. Om du skal få brukt Reason fullt ut må du lese littm og ha litt grunnkunnskaper. Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 ^^.. Reason er ikke noe de proffe lærer hverandre internt nei. Om man kjøper det følger det med en tykk instruksjonsbok man kan lese. OG gjør man det vil jeg tro at alt går mye lettere. Men det er også en fordel at man kan endel grunnutrykk, da vil man nok ha lettere for å lære seg det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Trance kan inneholde alle slags lyder, gitar, vokal og alt. Er kun snakk om fantasi. FOrøvrig så produseres "all" musikk med slike programmer som dere har nevnt, dog muligens ikke FL men litt mer proffe progs som cubase, ableton, sonar osv. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 En kompis sa en gang i tiden at han brukte et program som het Synth. Noen som har hørt om det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Synth er vel syntesizer som lager lyd tenker jeg. De fleste av overstående har forskjellige lyder som man setter sammen. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Bruker "proffe" dj'er noen av de ofte nevnte musikk-programmene? 5815385[/snapback] Vet at dr.Dre blant annet har brukt Reason. Fruity Loops er jeg også litt mer usikker på. Programmer som Cubase og Logic er også brukt til mer seriøs bruk. Tror det blir brukt i enkelte stutioer. Antar veldig her nå. Men det med dr.Dre er jeg helt sikker på. hiphop-produsenten 9th Wonder bruker Fruity Loops, og han får det virkelig til også. Endret 27. mars 2006 av unge_thendrup Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hun der berta DeeJay elns som var for noen år siden, hun laget jo noen av låtene sine i EJAY for guds hellige navn Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hun der berta DeeJay elns som var for noen år siden, hun laget jo noen av låtene sine i EJAY for guds hellige navn 5829953[/snapback] bevis/link av noe slag? Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hun der berta DeeJay elns som var for noen år siden, hun laget jo noen av låtene sine i EJAY for guds hellige navn 5829953[/snapback] Mener du Alice Deejay? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Nyeste Fruity Loops er ganske fet da! *edit* Prøv Buzz. Gratis og morro og bra! Jeskola Buzz.. NB! du kan bruke Buzzgeneratorene i FruityLoops.. Endret 29. mars 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Programmene er ikke så viktige. Kan de ta opp MIDI og har VST-støtte holder det. Det er synthene som avgjør det hele. Det brukes masse softsynther og slikt, men den heftigste lyden får de gutta som bruker ekte analogsynther. Mange har et lass med gamle klassikere fra 70-80-tallet. Klanger og effekter av høy kvalitet er også essensiellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå