Matsols Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Ok, takk for all hjelp ;> Da går jeg for et 7800GS 256 MB og en pakke med 1024 MB RAM. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ok, takk for all hjelp ;> Da går jeg for et 7800GS 256 MB og en pakke med 1024 MB RAM. 5757282[/snapback] Det er nok det beste valget hvis du har bestemt deg for å beholde deler av komponentene du har i dag ja Håper at oppgraderingen kommer til å stå i stil med forventningene da Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg tenker jeg kjører et 7800GS og en 512 brikke med RAM. - Bør jeg kjøpe med 512 MB eller 256 MB på skjermkortet? - Må jeg ha eksakt samme RAM som jeg har? 5757239[/snapback] Igjen, skal du ha mest for pengene er 256 veien å gå. Må du ha de siste få % ta 512. Minne i hovedkort må ikke ha eksakt match. Dersom de fungerer i dual channel, flott, hvis ikke taper du ikke mer enn noen få prosent ytelse. Du vil uansett oppleve ytelsesøkning med mere ram enten den går i dual channel eller ikke. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Dette er også veldig viktig å huske på i forbindelse med at AMD bytter sokkel for sine CPUer: Det VIL ta lang tid føre denne fungerer tilfredsstillende uten altfor mange bugs. Regn med minst ett år før hovedkortprodusentene leverer hovedkort som er stabile, og før CPUene fra AMD plasserer seg på et fornuftig prisnivå.Foreløpige rapporter sier at AMD kun skal lansere ett par dyre CPUer i begynnelsen, og at deres nåværende 939 sokkel vil eksistere i en god stund framover. Har du bestemt deg for å oppgradere nå, så gjør det! Hvis du stadig skal vente så kan du komme tilbake om 10 år og fortsatt sitte og vente på det nye som snart kommer Det beste er å bytte ut nå hvis du har bestemt deg for det. Det er hvertfall min mening PS: se på denne tråden, og for eksempel de testene som Simen1 linker til... 5757150[/snapback] Det er helt riktig det du sier. Neste generasjons hovedkort/cpu vil sannsynligvis ikke komme ned i "normal" pris før om kanskje ett års tid. Det jeg ville fram til var at ved oppgradering av grafikkort til noe brukbart, har han gjort en rimelig oppgradering som fint takler det som kommer ut av spill det kommende året. Kanskje trådstarter burde vurdere denne løsningen, og heller kjøpe ny PC til 10k om 1-1.5 år når han virkelig trenger det? Med de komponentene han sitter med nå skal en være rimelig FPS-whore for å ikke være fornøyd med den maskinen (selvfølgelig med ett skikkelig grafikkort da... FX5700 var ikke engang bra ved lansering). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå