Ourasi Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Hei! Tenkte jeg skulle dele litt erfaringer med dere om hovedkort i X-Files klassen og hvordan et mareritt kan løses av servicefolk i en klasse for seg selv! Den 16. august ifjor gikk jeg til innkjøp av DFI NF4 SLI-D hovedkort som ble montert og brukt med bla. AMD64 "Winchester" 3500+, 7800GT og OCZ PC4000VX Ram. Dette oppsettet fungerte utmerket i 1 mnd. til det plutselig begynnte å få kald boot problemer. Jeg skjekket nettet for lignende saker, og begynnte å ane at jeg var i trøbbel. Kald boot problemet begynnte å bli usaklig irriterende når maskinen ikke ville boote uten en "pause" på ca. 8 timer med all strøm av, senere ville det ikke boote i det hele tatt. Etter utallige "clear cmos" og andre mer eller mindre desperate løsninger, så jeg ingen annen utvei enn å sende DFI kortet tilbake til Netshop. Til min fortvilelse fant ikke netshop noe galt med hovedkortet, og jeg fikk det i retur, og jeg startet med å bytte komponenter i PC-en for å finne ut hva dette hovedkortet ikke likte, for dette skulle jeg finne ut av. For 2 dager etter jeg fikk kortet tilbake av netshop, begynnte problemene igjen!! Første komponent på plass var et OCZ 600W PSU til over 2000kr. Ingen effekt! Andre komponent på plass var en AMD64 "Venice" til 2000kr. Ingen effekt! Tredje Komponent på plass var standar PC3200 Ram for feilsøking. Ingen effekt! Fjerde komponent på plass var Asus 7800GTX TOP. Ingen effekt! Da var det bare å sende kortet nok en gang til Netshop, og denne gangen ville ikke kortet boote hos Netshop heller, og nytt kort ble sendt til meg, og tidligere gebyr og porto ble kreditert meg. Fikk det nye DFI NF4 SLI-D kortet, og allt virket flott, i 2 måneder. Da begynnte det nye kortet å oppføre seg akkurat som det gamle kortet, og min depresjon ble så stor at jeg brukte en hel snus pakke om dagen!! Ringte Netshop, og til min STORE lettelse, hadde Netshop i "sammarbeid" Snekker'n funnet samme problemene med dette hovedkortet på eget verksted, og ga meg et splitter nytt DFI NF4 "Expert" SLI-DR som åpen retur..... Da det viste seg at det gamle DFI kortet hadde kverket en av VX brikkene også, ga de meg et nytt sett etter eget ønske i samme prisklasse, jeg valgte et 2gb OCZ PC4000GX XTC, som åpen retur...... Åpen Retur=ny vare sendes kostadsfritt til kunde, og defekt vare sendes etter ny er motatt. I dette tillfellet fikk jeg bedriftspakke med for gratis retur av defekt vare;) De sa de hadde sendt alle rev.1 kortene av SLI-D tilbake til DFI, og dette på tross av at DFI ikke hadde bekreftet offesiellt at denne feilen eksisterte, men kun vurdert at det kunne være noen problemer, nydelig gjort Netshop. Jeg sitter nå på på en dønn stabil maskin, uten et eneste uoverstigelig problem, og vil herved rette en stor takk til "Knut" og "T.A.A." på returavdelingen for hjelpen de ga for å gjøre dette marerittet til noe helt annet enn det det kunne ha blitt. Jeg bygger et sted mellom 10 og 30 maskiner i året for kunder, og som takk for at de følger med på HW.no og aktivt lar oss hardware entusiaster komme med "input" som påvirker deres returer, skal Netshop få alle disse ordrene. Siden jeg på egen maskin, alltid har det nyeste og "beste", kommer jeg også til å holde meg til Netshop på disse kjøpene, for skulle det være noen problemer med disse komponentene, så vet jeg at Netshop lytter og lar min og HW.no's brukeres erfaring og kunnskap bli notert og siden blir brukt for å hjelpe andre med samme problemer. Godt jobbet Netshop! Mvh. Runar Halvorsen Endret 14. mars 2006 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Hva er Kaldboot? 5752666[/snapback] Min defenisjon av kaldboot er når man slår av maskinen, så slår av strømbryter på PSU, lar den stå en stund. Så slår man på maskinen, og denne booten kalles gjerne en "kaldboot". Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Netshop Jeg hadde en x800xt som var defekt (kjøpt fra netshop) og jeg sendte det inn. Netshop hadde ingen x800xt på lager. Så de sendte meg like så godt et x850xt-pe Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har samme erfaringen. Netshop har fantastisk service og er veldig lett å ha med å gjøre. Aldri noe problem å få byttet defekte komponenter. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 netshop<3 og det beste er at de gir med Lion skjokolade når jeg bestiller varer der:D Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 netshop<3og det beste er at de gir med Lion skjokolade når jeg bestiller varer der:D 5752797[/snapback] Hehe, hadde for kort tid siden 10 stykker samlet opp, var godt å ha når jeg gikk tom for snus, og det skjedde ofte når denne retursaken rullet sin gang;) Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hva er Kaldboot? 5752666[/snapback] Min defenisjon av kaldboot er når man slår av maskinen, så slår av strømbryter på PSU, lar den stå en stund. Så slår man på maskinen, og denne booten kalles gjerne en "kaldboot". 5752699[/snapback] Så det er det problemet mitt heter, for har det samme. PCen slår seg av etter å ha laget masse rare lyder og så må jeg vente lenge lenge før jeg kan starte igjen. Jaja, men som sagt. Netshop er konge Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Hva er Kaldboot? 5752666[/snapback] Min defenisjon av kaldboot er når man slår av maskinen, så slår av strømbryter på PSU, lar den stå en stund. Så slår man på maskinen, og denne booten kalles gjerne en "kaldboot". 5752699[/snapback] Så det er det problemet mitt heter, for har det samme. PCen slår seg av etter å ha laget masse rare lyder og så må jeg vente lenge lenge før jeg kan starte igjen. Jaja, men som sagt. Netshop er konge 5752874[/snapback] Om du legger inn en post i f.eks. i "hovedkort", med så mye detaljer om hardware og symptomer som mulig, så kan det nok tenkes at jeg eller andre kan hjelpe deg med ditt problem.. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Min PC har vært til reprasjon hos netshop i 2 uker. De lovte den skulle være tilbake innen uka da jeg leverte den inn... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Min PC har vært til reprasjon hos netshop i 2 uker. De lovte den skulle være tilbake innen uka da jeg leverte den inn... 5752955[/snapback] Da har det nok oppstått komplikasjoner, som følge av flere problemer enn først ventet, eller at en vare ikke er på lager. Annbefaler deg å slå på tråden til dem for å høre med dem om hvorfor det tar så lang tid, og eventuellt få hvite mer om når du kan vente å få den tilbake. Det er nok kanskje det vanskligste som er å gi en riktig ventetid på komplette Pc'er innen retursaker, siden det er så mye feilsøk som må til, men ring dem du, så tipper jeg de gir deg gode grunner til at du fremdeles venter. Her er det bedre å vite for mye enn for lite...... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg ble dårlig behandlet av Netshop. Kjøpte 20" LCD skjerm, men fikk IKKE Lion sjokolade. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Alltid hyggelig med sånne historiar, og dette er jo eit klart eksempel på at god kundeservice lønner seg når vedkommande vil bruke Netshop som forhandlar til 10-30 maskiner i året. Har berre gode erfaringar med Netshop, spesielt kontakt med kundeservice er ein fryd. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ikke fortvil jokab! Jeg trudde heller ikke jeg fikk med min 19", men dyp der nede, mellom pakkepapir og bobleplast lå det noe hard og langt. Jeg fisket den opp med fingrene, kaldsvetten grep tak i meg. Og da jeg oppdaget hva det var føyk jeg i taket! EN LION! Jaaa! Jeg fikk lion! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Min PC har vært til reprasjon hos netshop i 2 uker. De lovte den skulle være tilbake innen uka da jeg leverte den inn... 5752955[/snapback] Da har det nok oppstått komplikasjoner, som følge av flere problemer enn først ventet, eller at en vare ikke er på lager. Annbefaler deg å slå på tråden til dem for å høre med dem om hvorfor det tar så lang tid, og eventuellt få hvite mer om når du kan vente å få den tilbake. Det er nok kanskje det vanskligste som er å gi en riktig ventetid på komplette Pc'er innen retursaker, siden det er så mye feilsøk som må til, men ring dem du, så tipper jeg de gir deg gode grunner til at du fremdeles venter. Her er det bedre å vite for mye enn for lite...... 5753018[/snapback] Ringt ca 4 ganger nå, de brukte 1.5 uke på å sette i gang med å se på maskinen og av en eller annen grunn gadd de ikke teste den med forskjellige minnetyper og hovedkort, de skulle heller vente på nye brikker i en uke... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har handlet hos "naboene" mine (Netshop Oslo) 6 ganger det siste halvåret. Ikke no tull og rask service. Det skyldes vel at jeg ofte trenger deler fort og stikker innom etter jobben. Ellers handler jeg vel mest hos Komplett etter at SHG fikk en ripe i lakken for "tungvind" kundeservice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå