Gå til innhold

Ha lyd i hodetelefoner, og høytalere sammtidig ?

Anbefalte innlegg

hei, jeg har

- MSI K8N FSR Mainbord S754

- + Lydkort Creative SB live 7.1 tror jeg ?

Jeg har hodetelfonene mine koblet til lydkortet i hovedkortet mitt,

og det jeg gjerne vill er og kunne feks. koble høytalerne og

subofern min til det andre eksterne lydkortet jeg har ved siden av.

Siden jeg ikke trenger to lydkort "igrunn" , men jeg ønsker og

kunne spille av musikk i både hodetelefonene mine, og høytalerne mine

så jeg SLIPPER og koble "ut og inn, igjen hele tiden for og bytte om.

Jeg vet det er mulig fordi en kompis har gjort det/gjorde det men han

husker ikke hvordan.....

Har noen noe forsalg eller noen som VET hva jeg kan gjøre ?

takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om ikkje anna kan ein bruke ein "splitter", altså ein dings som deler signalet i to. Rett og slett eim "hann" stereoplugg i eine enden og to "ho" i den andre.

5752617[/snapback]

ja, men det koster pæng....... =( tror jeg ?

5752637[/snapback]

10kr hos clas ohlson

Lenke til kommentar
om ikkje anna kan ein bruke ein "splitter", altså ein dings som deler signalet i to. Rett og slett eim "hann" stereoplugg i eine enden og to "ho" i den andre.

5752617[/snapback]

ja, men det koster pæng....... =( tror jeg ?

5752637[/snapback]

10kr hos clas ohlson

5752673[/snapback]

hehe, vet var jo ikke dyrt da men har ikke tid og dra innom

Lenke til kommentar

49 kroner koster faktisk splitteren på Clas Ohlson.

Hvis du ikke bor alt for langt unna så vil jeg anbefale deg å kjøpe i stedet for å lage en splitter selv. Det er ganske enkelt men er litt fiklete og tidkrevende å lage den selv, så hvis tid er problemet så vil jeg anbefale å kjøpe i stedet for å lage den selv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg løste det fint med en signalsplitter kjøpt hos Clas Ohlsson. Jeg har også sett denne hos Biltema og diverse andre elektronikkbutikker. Prisen er slik som Simen1 sier, 49 kr hos Clas(vil anta det er likt hos Biltema), men sikkert 100kr hos en forretning som Elkjøp hvis du finner det. Ps. Er sikkert ikke noe problem her i Norge, men sørg for at splitteren gir stereolyd. Jeg kjøpte en slik i utlandet(er utenlandsstudent) og fikk kun monolyd av splitteren...

:)

Lenke til kommentar
låner denne tråden litt,har icemat audio hodetelefoner og lydkort men finner ikke driverne til dette på hjemmesiden til icemat?kan noen sjekke om de finner drivern?har sett å sett men finner ikke :blush:

takk så mye

5792806[/snapback]

Isteden for og "låne" tråder til og spørre om andre ting enn det tråden handler om kan du lage en ny tråd.

Da vil nok flere hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar

jeg låner også litt :p

Vil påstå det er nesten det samme ettersom det handler om å splitte opp lyden mellom anlegg og hodetelefoner.

Jeg får delt opp lyden ved å ha et AIW skjermkort, det har lyd ut + at jeg har lyd ut på hovedkortet.

Et problem jeg har er at når jeg skal spille lyd på anlegget så bør jeg stille opp mastervolume på fult,, ellers så må jeg ha lyden på anlegget altfor høyt.. dvs f.eks under en fest så kan det skje fæle uhell ved å ha volumet på anlegget veldig høyt ved mp3 og måtte stille det ned igjen for cd avspilling..

Når jeg skal spille lyd på anlegget må jeg også huske å koble ut hodetelefonene ettersom dette blir alt for høyt for dem (også lett å glemme ut).

SÅ spørsmålet blir som følger,, det er vel ingen mulighet å stille disse to lydkildene separat? Har ikke funnet noen instillinger for det under skjermkortet.

Og dessuten har jeg fått en irreterende suselyd/klikkelyd både fra skjermkortutgangen og hovedkortutgangen når jeg spiller av lyd.... :(

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Hei.

Det er ikke nødvendigt med splitter på ditt lydkort.

Sett opp lydkortet med kvadrofoni (4 høytalere) eller 5.1

og putt høtalerene i utaket for fronthøytalere, og hodetelefonen

i utaket for bakhøytalerene. Da kan du justere lydnivået på

høytalerene og hodetellefonen seperat.

Jeg har det slik.

Ivan

Lenke til kommentar

AHA, d var smart,, men får en samme lyd i bakhøytalerene ? Dvs hvis jeg ikke kjører surround selvsagt :).

edit: blir ikke bassen fjernet fra bakhøyt ?

Jeg har avance 97 onboard, men jeg har 5 tilkoblingsmuligheter, mic (må brukes), line in (må brukes), front (må brukes), sub og bakhøyttalere.. Jeg prøvde å koble hodetelefonene til bakhøyttalereutgangen og satt opp quadraphonic (4 høytt), og jeg får lyd nå jeg trykker på høyttalerene i "sound effects manager", men nå jeg spiller f.eks mp3 eller spill så hører jeg ingenting, jeg finner heller ingen plass hvor jeg kan stille lydvolumet separat for de ulike kanalene, dvs front og back for meg... Noen som kan hjelpe med dette?

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Hei.

Det er ikke nødvendigt med splitter på ditt lydkort.

Sett opp lydkortet med kvadrofoni (4 høytalere) eller 5.1

og putt høtalerene i utaket for fronthøytalere, og hodetelefonen

i utaket for bakhøytalerene. Da kan du justere lydnivået på

høytalerene og hodetellefonen seperat.

Jeg har det slik.

Ivan

5793724[/snapback]

FY FAEN SÅ GENIALT !!!!!!!!!!!!!!

tusen takk, nå ble jeg sikkelig glad ass, aldri fått så bra hjelp på noen som helst tråd jeg har lagt ut !

tusen takk , jeg tilber deg =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...