odd2k Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Har nettopp clocka min første prosessor, en pentium 4 2.8 Ghz opp til 3 Ghz. Satte opp fsb fra 200 til 215 (multiplier er desverre låst). Det jeg lurer på er om jeg nå har klokka den for mye med hensyn til varmeutvikling, den ligger nå på ca. 48 grader idle, har ikke turt å sjekke load enda. I en av guidene her står det at når man nærmer seg 60 grader begynner det å bli for varmt, men det står ikke om dette er idle eller load. Vil tippe at den nå vil ligge rundt 65 på max load, kanskje litt mer. Er dette for varmt? Hvor lang levetid kan jeg regne med å få hvis den ligger på ca 65 grader ved load? Endret 15. mars 2006 av odd2k Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 bumper fordi det opprinnelige problemet jeg hadde ble løst, og gjør dette istedetfor å lage en ny tråd.. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Skal du overklokke så ville jeg ha byttet ut orginal kjøling med noe bedre. Du har litt høy temp på CPU men den tåler mer enn det. Ville ha tatt en titt på denne. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Ja, har sett på den vifta før, tror jeg kommer til å kjøpe den når jeg oppgraderer. Er allikevel litt usikker på hvor grensa går for cpu temperaturer, om jeg f.eks. vil ha en garantert levetid på minst 3 år, hva ville max load temp være på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå