Gå til innhold

hjelp!dama mottok inkassovarsel fra ukjent butikk


Anbefalte innlegg

Heisann, folkens.

Dama mottok i dag et inkassovarsel på 497,- fra VISMA inkasso på oppdrag fra Froya.com.

 

Hverken jeg eller henne har noensinne hørt om den butikken (og de har tilogmed stavet navnet hennes feil).

 

Hun er 17, altså ikke myndig.

 

Noen råd??

Hun har jo selvfølgelig aldri mottatt noensomhelst faktura eller noe.. :S :hmm:

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det første hun må gjøre er å kontakte butikken det gjelder, evt inkassobyrået og benekte kravet. De fleste inkassobyråer i Norge er seriøse, og vil behandle slike saker profesjonelt. Hvis dere ikke har handlet noe på butikken det er snakk om har dere nok ikke noe å frykte.

Lenke til kommentar
Heisann, folkens.

Dama mottok i dag et inkassovarsel på 497,- fra VISMA inkasso på oppdrag fra Froya.com.

 

Hverken jeg eller henne har noensinne hørt om den butikken (og de har tilogmed stavet navnet hennes feil).

 

Hun er 17, altså ikke myndig.

 

Noen råd??

Hun har jo selvfølgelig aldri mottatt noensomhelst faktura eller noe.. :S Lukter svindel.. :hmm:

5752347[/snapback]

 

Dessuten, foretaket har jo eksistert en god stund ser det ut til, og virker jo rimelig greit sånn ved første øyenkast, så det ser ikke ut som noe typisk "lage webside, svindle og stikke av"-opplegg. Jeg holder en knapp på navneforvirringsteorien. Ta kontakt med butikk og inkassobyrå, og få stoppet saken og avklart den.

Lenke til kommentar

Okay. Har vært i kontakt med både Inkassobyrå og FrøyaTrøya. FrøyaTrøya skulle sjekke det opp og ringe tilbake i morgen og Inkassåbyrået fortalte at det kunne dreie seg om noen skoleklær (hun fikk det i fjor, men det gikk gjennom skolen og hun har jo ikke mottatt noensomhelst purring etter det ;p ).

 

Skummelt med sånt :no:

 

Nettbutikkene må skjerpe seg ja, men hadde vært slitsomt om de skulle postverifisere alle og enhver slik som QXL gjør. Dersom man skal bestille én ting fra en nettbutikk og aldri skal bruke den igjen, blir det slitsomt å måtte vente et par dager på et brev med en kode før pakka sendes ut :p

Lenke til kommentar
Dessverre har det blitt altfor lett å legge inn bestillinger i andres navn via Internett. Kjenner selv folk som har hatt problemer med dette. Nå må nettbutikkene skjerpe kontrollen!

5752425[/snapback]

 

Dette blir det slutt på når de ulike nettbutikkene tar i bruk BankID for fullt. Den eneste aktørene som jeg ser benytter det allerede er Komplett.

Lenke til kommentar

Nekt å betal med henvisning til vergemålsloven siden hun er under 18.

 

Jeg sendte et slikt brev for søstra mi når hun fikk problemer med et inkasso firma og det funket supert :)

 

Uansett så er det vel inkasso selskapet som har den dårligste saken av de og din kjæreste.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Var for en skolegenser gjennom skolen fra i fjor, men både navn og adresse var feil, så da har det sannsynligvis kommet ei purring som posten ikke har fått levert. :)

 

Ser ut til at det var nogelunde riktig allikevel, til tross for at hun aldri mottok ei purring - men at Frøya sendte den er sannsynlig. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...